FITweb

ZPĚT

9 tipů pro letní očištění organismu

Sluníčko svítí, léto se blíží a do našeho šatníku se vrací oblíbený letní kousky. S hrůzou ale mnohdy zjišťujeme, že naše postava se změnila, do toho se asi neoblékneme, v tomto budeme nacpaní až hrůza a tak dále. A plavky? O těch ani nemluvě. Co s tím? Nebojte, očisťující detox ještě stihnete! Hubnutí vám půjde o mnoho lépe.

Největším přítelem je voda

Hydratace je základ všeho. V parném počasí je třeba dbát na pitný režim, aby nedošlo k dehydrataci organismu. Dostatek vody pročistí naše tělo, zbaví jej toxinů, osvěží naši pleť a nabije nás novou svěží energií.

Nastal čas na pravidelný pohyb

Cvičte pravidelně, opravdu nestačí si jednou týdně zajezdit na kole. Pak sotva popadáte dech, pokouší se o vás infarkt. Při pravidelném cvičení se budete cítit lépe, tělo se bude nečistot zbavovat průběžně a bez problémů zvládnete třeba i výstup na Sněžku.

Omezte cukry

Krásné počasí láká k výletům a naše cesty často vedou k posezení v kavárně nad kávou a zákuskem. Zkusme to trochu omezit. Jednou za čas nám dortík rozhodně neuškodí, ale pravidelná konzumace se někde projevit prostě musí. Zkuste také omezit slazené nápoje. I když se vám to napoprvé nemusí zdát, chuť čaje i kávy si určitě vychutnáte i bez cukru, tak jako čistou vodu při sportu.

Ovoce a zelenina

Zařaďme do svého jídelníčku dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Sezóna nám přeje, tak proč toho nevyužít? Ovocné a zeleninové saláty skvěle doplní celozrnné pečivo, ořechy, různá semínka a také luštěniny. Ovoce a zeleninu si ale krájejte vždy před konzumací, ať se zbytečně nepřipravíte o vitamíny.

Pozor na přejídání při grilování

Počasí k nim přímo vybízí. Není na nich nic špatného, naopak, jen se je pokusme pojmout tentokrát o něco zdravěji. Ogrilujte si zeleninu, sýr, libové maso a zkuste nahradit bílé pečivo. Dobrý salát s kvalitním olivovým olejem si určitě užijete, stejně jako kvalitní kus libového masa.

Letní detox je třeba vzít za správný konec

V létě se více potíme a tím z těla vylučujeme toxiny. Je třeba více pít, a tak jsou ideální ovocné a zeleninové šťávy. Zabijeme tak dvě mouchy jednou ranou. Dodáme tělu vitamíny z ovoce a zeleniny a doplníme pitný režim. A jako bonus – ještě ochladí náš organismus!
Zeleninové šťávy jsou také skvělým pomocníkem. Dodají Vám sílu, živiny a dokáží stabilizovat hladinu cukru v krvi. Vyzkoušejte šťávy z červené řepy, špenátu, řapíkatého celeru, jablka, avokáda a mnohých dalších.

3 silní spojenci

Zelený čaj

Naším spojencem může být i čaj, a to ten zelený. Je plný antioxidantů, nastartuje metabolismus, prospívá naší pleti, nakopne Vás energií lépe, než káva. Věděli jste to? Je čas jej zařadit do svého pitného režimu!

Ananas

Čerstvý ananas je silným spojencem při detoxikaci organismu. Zabraňuje otokům, uvolňuje krevní sraženiny, ulevuje slinivce břišní a pomůže upravit i trávení. Obsahuje vitamín B a C, stopové prvky železo, fosfor, draslík; a také vápník a vlákninu.

Ananas je ideální průběžně mlsat. Pokud se ale rychle potřebujete vtěsnat třeba do šatů, zařaďte jej na 2 dny do svého jídelníčku výhradně a v různých podobách. Nestačíte se divit.

Aloe Vera

Aloe Vera obsahuje mnoho látek, které prospívají našemu imunitnímu systému. Dokáže nám pomoci s problémy s nadýmáním a trávením celkově. Aloe Vera je považována za nejúčinnější prostředek k detoxikaci organismu zevnitř. Je prospěšná pro střevní mikroflóru. A jak známo – zdravá střeva jsou základem zdravé imunity. Aloe Vera si vybírejte pečlivě. Ideální je ta biologicky aktivní.

4.5.2018 16:40 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.