ZPĚT

Zdraví za pár minut

Chcete něco udělat pro své zdraví, ale zatím se stíháte dopravit jen do práce, z práce a do postele? Vadí vám, že den nemá aspoň šestadvacet hodin? Konec všem výmluvám! Máme pro vás spoustu tipů, které vám zaberou pouhých pár minut.

Objednejte si zeleninovou polévku

Při návštěvě restaurace začněte tou nejzdravější objednávkou - dejte si zeleninovou polévku. Ti, kteří si před jídlem zaplní žaludek polévkou z jakéhokoli druhu zeleniny, pak u večeře zkonzumují v průměru o 20 % kalorií méně než ostatní.

Vytrénujte si mozek

Jste praváci? Používejte k čištění zubů levou ruku a naopak. Zlepšíte tím fungování svého mozku, protože aktivujete jiné jeho části než obvykle. Díky tomu budete odolnější vůči zhoršování paměti v pokročilém věku. Podobně si šedou kúru mozkovou můžete procvičit i tak, že se učešete opačnou rukou, než na jakou jste zvyklí. Další rychlý tip na procvičení mozku - postavte na nějaký čas hodiny, fotografie a další předměty na svém stole hlavou vzhůru.

Prostírejte chytře

Používejte nízké a široké sklenice na vodu a vysoké a úzké na méně zdravé nápoje s obsahem cukru, jako je například džus. Podle psychologů vás to přinutí vypít více vody a méně nezdravých drinků. Stejně dobrou službu vám prokážou talíře s přihrádkami určenými ke kontrole porcí. S jejich pomocí lze za několik měsíců shodit až tři kilogramy.

Do ordinace se seznamem

Snažte se maximálně využít prohlídky u svého lékaře. Před návštěvou si sepište na papír všechny problémy, které s ním chcete probrat. Vyhnete se tak situacím, kdy se až po odchodu z ordinace chytáte za hlavu, protože jste se zapomněli svěřit se svými alergickými problémy či chronickou bolestí v zádech. Díky tomu nebudete muset trávit tolik času v čekárně a zároveň se zvýší pravděpodobnost, že svoje případné zdravotní problémy začnete řešit včas.

Začněte den zdravě

Chcete-li shodit nějaké to kilo, uvařte si k snídani dvě vejce. Ženy, které si ráno připravují tuto snídani na bázi proteinů, zhubnou až o 56 % více než ty, které si ráno pochutnávají na chlebu s máslem. Díky vajíčkové snídani navíc dosahují až o 83 % výraznějšího snížení obvodu pasu.

Snižte svůj tlak

Třikrát nebo čtyřikrát týdně si vyhraďte desetiminutovku na relaxaci. Snažte se kontrolovat svůj dech a nadechnout se maximálně 10x za minutu. Pomoci vám může také relaxační hudba, která pomocí tónů a rytmu reguluje dýchání.

Najděte si důvody ke s míchu

Když se budete smát 15 minut denně, spálíte až 40 kalorií, což odpovídá zhruba polovině malé tyčinky. Smích snižuje hladinu stresových hormonů a podporuje imunitní systém.
Smát by se měly i novopečené maminky, ovlivní tak pozitivně kvalitu mateřského mléka a díky tomu pak bude jejich potomek odolnější vůči alergiím.

Prospěte se ke štíhlé postavě

Jedna z posledních studií dokazuje, že nedostatek spánku je úzce svázaný s obezitou. Ti, kteří si udržují přiměřenou váhu, spí v průměru o šestnáct minut denně déle než lidé s nadváhou. Za tento jev patrně může hladina leptinu, což je hormon, který má na starosti regulaci chuti k jídlu.

Cvičte ve frontě

Zhruba po 17 minutách stání ve frontě se začínají lidé ocitat ve stresu. Abyste předešli této nepříjemné situaci, naučte se pár jednoduchých nenápadných cviků, které si můžete zacvičit i mezi lidmi. Náš tip: naklánějte trup střídavě na levou a pravou stranu a v každé pozici vydržte 10 sekund.

9.6.2011 11:59 | Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Marek71 ♥

    Marek71 ♥ ...budou na me taky fungovat ta vajicka, kdyz jsem chlap? ... :-\ :-\ :-\

    Čtvrtek 12:26

  2. Ralopib

    Ralopib pri cisteni zubov, cesani a liceni normalne ruky striedam takze dnes budem mat pocitacovu mys na lavej strane :-D ale moj ultranizky tlak si znizovat nebudem :-D

    Čtvrtek 12:35

  3. Sonia

    Sonia Těžko říct, nezbývá ti než podstoupit experiment a třeba to zafunguje 8-)

    Čtvrtek 12:49

  4. Alca84

    Alca84 norma mého TK je 95/60....že by to šlo ještě níž ????

    Čtvrtek 15:51

  5. silviavanniova

    silviavanniova ja si dat dve vajicka ke snidani?!To bych rano asi do pusy nedala..cerealie s mlickem lepsi

    Čtvrtek 17:45

  6. hest

    hest co jíst místo pečiva když kojím? -( staré mi fakt nechutná a celozrné malé taky nedělá dobře..

    Pátek 11:06

  7. Snow

    Snow 2 hest: a co chleba?

    Pátek 11:28

  8. hest

    hest ehm no chleba se nesmí už vůbec, bo nadýmá..to bychom se už vůbec nevyspali-( no asi to bude chtít vynechat úplně, ale zjišťuji, že je člověk za ty roky naučený, že když potřebuje nouzovku, dá si rohlík (chleba)-))

    Pátek 11:32

  9. Sonia

    Sonia A nějaké nekynuté placky bys snesla? Na www.varimezdrave.cz je několik receptů na různé placky, ktere se dají jíst místo pečiva. Paní mimo jiné peče i kváskové pečivo, které je všeobecně šetrnější k zažívání, ale nevím jak se má ke kojení...

    Pátek 14:00

  10. hest

    hest díky za tip, kvaskové věci asi ne, ale styl placek jako je tortila, to by šlo! mrknu co existuje krom toho, děkuji-)

    Sobota 14:34

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.