ZPĚT

Dieta číslo jedna – spánek

Komerční sdělení

Držet dietu, málo spát a hodně pracovat představuje ideální kombinaci činností, které vedou ke vzniku civilizačních chorob a psychických poruch. Chcete-li se cítit dobře, žít zdravě a vypadat k světu, bez spánku se neobejdete.

Tak už se konečně vyspěte

Dostatečný odpočinek není povinný. Dospělému člověku nikdo nenařizuje, aby si šel včas lehnout. Kdyby tomu tak bylo, lidé by se možná cítili spokojeněji a zdravěji. Pokud člověk svému tělu nedopřeje dostatečný čas na regeneraci, ochuzuje sám sebe o energii. Šťáva pak chybí i organismu, který tak snáze podléhá chorobám. Únava s sebou přináší i sníženou psychickou odolnost. Narušená psychika často vede nejen k depresivním stavům, ale i k nespavosti. Spánek proto nikdy nepodceňujte.

Mám málo energie, tak víc jím

Tloustnutí kráčí ruku v ruce s nedostatkem spánku. Snaha člověka dohnat chybějící sílu sladkostmi a hromadou dalšího jídla, vede často k obezitě. Náš metabolismus je při únavě totiž přibližně stejně rychlý, jako naše myšlenkové pochody. Hromadu jídla, kterou si naplníte žaludek, tak organismus jednoduše nezpracuje. Přebytečné kalorie se nám díky tomu hezky rychle ukládají.

Po čtyřhodinovém spánku nemá nejspíš nikdo chuť jít ještě běhat. Člověku dělá problém chodit i do schodů. Chcete-li vypadat k světu a cítit se dobře, musíte se věnovat pohybu. Pokud vám padá hlava nad klávesnicí, na večerní hodinu tance se nejspíš nedopravíte. Jste-li bez síly, vynechte večerní film, a co nejdříve zalehněte svoji pohodlnou matraci. Druhý den budete rychlejší, méně toho sníte a zbude vám energie i na večerní běhání.

Co do žaludku, když skoro nespím

Pokud jste se dostatečně nevyspali, potěšte své útroby alespoň zdravým, výživným a lehkým jídlem. Posnídejte bílý jogurt s ovesnými vločkami, banánem a medem. Nejenže to skvěle chutná, ale dodá vám to cukr, vlákninu i vitaminy. Posvačte ořechy a sušené ovoce. K obědu si ideálně dejte pečenou zeleninu. V tepelně zpracovaném stavu ji tělo lépe rozloží. Spaluje-li vás touha po něčem vydatnějším, dejte si zeleninové karbanátky, pečenou rybu nebo vegetariánský hamburger.

Důležité je, aby jídlo nebylo těžké. I těstoviny mohou být správnou volbou, pokud nebudou plavat ve smetaně. Odpoledne ideálně zažeňte hlad opět např. sušenými švestkami. Dají vám mnohem více živin a vitamínů než čokoládová tyčinka. K večeři si připravte zeleninový salát, zapečenou cuketu s nízkotučným sýrem nebo hummus. Po takovém jídle se budete cítit lehce a dobře.

Voda a zelený čaj

Během dne nezapomínejte na pitný režim. Nedostatek tekutin tělo ještě více unaví. Energetické nápoje nahraďte zeleným čajem. Taková sencha nebo gun power dokáže člověka pořádně nakopnout a neobsahují zdaleka tolik škodlivin jako oblíbené energy drinky. Chcete-li něco osvěžujícího, inspirujte se Američany a připravte si ledový čaj. Do vylouhovaného čajového extraktu vymačkejte citron, zřeďte to trochou vody a zasypte ledem. Ideální pití při horkých letních i perných zimních dnech.

27.5.2013 7:37 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.