FITweb

ZPĚT

Reduspin

Jsou pro vás spinningové lekce rychlé a příliš náročné? Baví vás, ale postrádáte pocit, že by vašemu úsilí zhubnout napomáhaly? Pak vyzkoušejte reduspin – lekce spinningu určené přímo na spalování tuků.

Se smíšenými pocity. Na kole jezdím jinak celkem často, ale spinning mě zkrátka příliš „nechytl“. Nebavilo mě jen tak šlapat do pedálů a koukat na bílou zeď před sebou. Ať jsem se snažila sebevíc, po chvíli jsem se nudila. Navíc jsem jako cvičitelka aerobiku byla poněkud skeptická k tvrzení, že spinning je úžasný způsob hubnutí, který zbaví kil téměř každého. Věděla jsem, že většina neprofesionálních sportovců se na prvních lekcích musí soustředit spíše na to, aby „přežili“, než na techniku a tepovou frekvenci.

Pak si stěžovali, že nejenže nehubnou, ale ještě se jim zvětšuje objem stehen a mají problém lekci udýchat. Častým argumentem spinningových lektorů je, že každý klient si může jet, jak chce, nezvyšovat zátěž, nechodit ze sedla apod. Sama ale vím, že takový člověk se pak na lekci cítí jako lenoch a má ze sebe špatný pocit. Ani není divu, když všichni kolem jedou ostošest, zátěž mají na maximu a ještě vypadají, že jsou úplně v pohodě. Pozvání na lekci reduspinu, tedy spinningu určeného především pro začátečníky a ty, kteří chtějí hubnout, jsem proto jen přivítala a šla na ni s velkým očekáváním.

Redukujte tuk i špatnou náladu

„Klasické spinningové lekce jsou rozdělené do skupin podle intenzity a náročnosti hodiny. Mohou být určeny pro začátečníky, pro vrcholové cyklisty i pro rekreační sportovce. Spinning sám o sobě může být více silový, vytrvalostní nebo intenzivní. Záleží na určení a vedení lektorem. Hodina reduspinu je zaměřena na jízdu v aerobním pásmu, což znamená, že se jede v pásmu, ve kterém se spalují převážně tuky. Jde tedy o lekci vhodnou především pro ty, kteří chtějí hubnout a redukovat podkožní tuk,“ říká instruktor reduspinu Jaromír Friede. Kromě toho je reduspin také lekcí, kde „redukujete“ špatnou náladu a stres z běžného života. Každá taková hodina je nejen tréninkem, ale i potřebným odreagováním.

Nutností je sporttester

Pokud chcete mít z lekce reduspinu opravdu užitek a spalovat tuky, budete rozhodně potřebovat sporttester, na kterém během jízdy budete sledovat tepovou frekvenci. „Při lekci reduspinu se pohybujeme maximálně do hranice aerobního pásma. Zjednodušeně řečeno, při jízdě v aerobní zóně je naším palivem převážně naše tuková zásoba. Čím déle v této zóně jedeme, tím je efekt větší. Drtivá většina klientů v našem fitness centru má udělané laktátové testy, kde jim lékař přesně určil hodnotu aerobního a anaerobního prahu. Tím klient dostává na základě svého testu obraz o své kondici a jistotu, jaké hranice jsou pro něj přínosem v jeho tréninkovém rozvoji,“ tvrdí Jaromír Friede.

Jeďte v mírném tempu

Během klasických spinningových lekcí vás lektor navádí ke sledování otáček a nastavování si zátěže. U reduspinu je ale nejpodstatnější sledovat tepovou frekvenci. „Tepová frekvence je alfou a omegou tréninku. I zátěž a otáčky hrají velkou roli ve vedení tréninku a směřování klienta za jeho cílem za stálého kontrolování tepové frekvence. Každý z instruktorů reduspinu přistupuje ke klientům individuálně a jejich hodnoty kontroluje i v průběhu hodiny. Máme tím přímou zpětnou vazbu s klientem, což je pro každý trénink obrovským přínosem.“ Když tepová frekvence příliš stoupá a člověk se dostává do anaerobního pásma, je několik způsobů, jak tepovku opět snížit. První a nejčastější způsob je snížení zátěže. Další možností je snížení otáček, a pokud se jede ze sedla, kolikrát stačí pouze si sednout a tepová frekvence se dostane také dolů.

Spinning, nebo reduspin

Spinning sám o sobě je úžasný v tom, že si lekci můžete přizpůsobit sobě na míru. Musíte ovšem vědět jak, a to chce trochu znalostí i praxe. Než se do tohoto stadia dopracujete, je vhodné navštěvovat právě reduspin. Hodina je určená nejen pro lidi, kteří chtějí zredukovat svoji váhu, ale i pro ty, jež chtějí získat kvalitní kondici, zvýšit svoji vytrvalost, zlepšit svůj kardiovaskulární systém, dostat dobrou náladu… Lekce reduspinu mohou být dalším odrazovým můstkem k tomu, čeho chce člověk dosáhnout.

Nezapomeňte na horní polovinu těla

Pokud chcete snížit svoji váhu právě prostřednictvím reduspinu, je nejvhodnější chodit na lekce dvak- až třikrát týdně. Po určité době je možné zařadit i dvouhodinové tréninky. Důležité je rozvíjet tělo všeobecně a využít i posilovny, cvičení na Bosu atd. Při spinningu se zapojuje především spodní polovina těla, je proto důležité procvičovat i „vršek“, což může být právě při posilování v posilovně. Velmi důležitým faktorem je životospráva. Pokud neuděláme krok ve směru životosprávy, cestu za svým cílem si zbytečně prodlužujeme.

4.2.2010 10:28 | aktualizováno 4.2.2010 10:28 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Janka853

    Janka853 Kde se provozují hodiny reduspinu? Mám členství v Holmesu, ale bohužel tyto hodiny tam nejsou a věřím, že by o ně byl zájem.

    Neděle 21:55

  2. Luciecz

    Luciecz Já chodím do I´m fit na Vysočanské a tam reduspin je tuším každý všední den ráno

    Pondělí 08:27

 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.