FITweb

ZPĚT

9 aktivit, kterými si zpříjemníte zimu

Že se v zimě ukoušete nudou a depresí z přibývajících kil? Vybrali jsme pro vás devět aktivit, které vás zabaví a pomohou vám k hezkému tělu.

Venku

NORDICKÉ BRUSLENÍ

Dálkové ježdění na bruslích po zamrzlých řekách nebo nádržích je populární v severských státech, v Nizozemsku se jezdí po zamrzlých kanálech, ale i u nás už začíná mít nordické bruslení své příznivce.
Brusle se oproti těm klasickým liší, jde o kombinaci ocelových nožů s délkou 40–50 centimetrů, které jsou vsazeny do základny s běžkařským nebo přezkovým vázáním, takže noha nemrzne v tvrdých botách. Při bruslení je pata volná, proto je pohyb velmi pohodlný a na jeden odraz ujedete mnoho metrů. Vyzkoušet si tenhle sport můžete na nejdelší udržované bruslařské dráze u nás, která se nachází u penzionu U Lipna, kde vám vše potřebné půjčí a kromě toho vás i ubytují. Více najdete na www.ubytovani-ulipna.cz

SNOWKITING

Zajezdit si na lyžích nebo na snowboardu si můžete nejen na zasněžených pláních. Stačí mít speciálního draka, který vás bude svým pohybem ve vzduchu táhnout, a můžete jezdit v podstatě kdekoli. Naučit se ovládat rychlost, směr a případně i nějaké triky není zrovna jednoduché, ale pokud máte rádi adrenalin, trénink vás bude bavit.
Po celé České republice jsou různé kurzy vedené profi instruktory a pokud chcete snowkiting vyzkoušet, doporučujeme nejdříve kurz, kde se naučíte zacházet s drakem. Pak můžete rozvíjet samotné ježdění. Všechny informace na www.snowkiting.cz

SÁŇKOVÁNÍ

Každý z nás určitě rád vzpomíná na svoje dětské sáňky a každoroční zimní radovánky na nich. Sáňkovat ale můžete i dnes a v Česku jde dokonce o čím dál populárnější kratochvíli!
Sáňkářské dráhy vznikají po celé republice a jednu z nejpopulárnějších najdete ve Špindlerově Mlýně ve Snow and Fun Parku. V ceně 240 korun za osobu je zapůjčení saní, doprava autobusem na start a po jízdě zase zpátky do centra města. Otevřeno je denně, od úterý do soboty se jezdí také večer. Některé sáňkařské dráhy jsou zdarma, jen na start se musíte dostat lanovkou, kterou zaplatíte. Zkušení sáňkaři mohou i na sjezdovky, v Česku je to ale zatím spíš ojedinělá výjimka. Více na www.sankarska-draha.cz

TURISTIKA NA SNĚŽNICÍCH

Zapomeňte na lyže, hit letošní zimy se jmenuje sněžnice. Skvělou nabídku vycházek i pro rodiny s dětmi mají na Šumavě, kde vám sněžnice také půjčí. Trasy jsou maximálně pět kilometrů dlouhé a nejsou náročné, mění se podle věkového i výkonnostního složení skupiny a podle sněhových podmínek. Cestou se dozvíte mnoho informací o šumavských zajímavostech, historii dané lokality, rostlinách a zvířatech. Výlety na sněžnicích jsou čím dál oblíbenější také v sousedním Rakousku. Pořádné dobrodružství zažijete s horským vůdcem na sněžnicích v Národním parku Vápencové Alpy – Nationalpark Kalkalpen v Horním Rakousku.
Po procházce doputujete na horskou chatu, kde se skupina musí postarat sama o sebe: rozdělat oheň v kamnech, připravit společně večeři a na chatě také přenocovat. Více informací na www.npsumava.cz a www.austria.info

Venku i vevnitř

TRENÉRKA AŽ DO DOMU

Že řada lidí cvičí často, ale špatně, je známá věc. Pokud se vám nechce do posilovny, a přesto chcete vypilovat techniku, dejte si vánoční dárek v podobě trenérky přímo k vám domů. Bude s vámi cvičit u vás v obýváku, půjde s vámi na hodinu jógy nebo si zaběhat. Řekne vám, co děláte dobře, kde chybujete, a poradí, jak složit tréninkový program z různých druhů cvičení tak, aby pro vás fungoval co nejlépe. Trenérka a výživová poradkyně Helena Čechurová pracuje v agentuře Elite Model Management a původně radila se cvičením a jídelníčkem jen modelkám. Od zimy loňského roku se ale věnuje i klientům mimo modelingový průmysl. Na Facebooku má stránku s názvem SHe (S Helenou), kde se můžete inspirovat zdravými, originálními a rychlými recepty i fotkami lidí, kteří už s Helenou cvičí.

Vevnitř

JÓGA SMÍCHU

Chcete se naučit smát, až se budete za břicho popadat? Jóga smíchu pod vedením Petra Fridricha vám pomůže dokonce i zhubnout! Seminář trvá přes tři hodiny a doslova se jím prosmějete. Kromě dýchání nacvičujete různé druhy smíchu včetně smíchu zvířat. Budete v šoku, kolik různých podob smích má a jak namáhavý je pro celé tělo.
A taky, že smát se můžete i ve chvíli, kdy se neděje nic až tak úsměvného.
Smích se totiž, věřte nevěřte, dá naučit. Spadnou z vás všechny starosti a zaručujeme vám, že smát se budete nejen na semináři, ale ještě několik dní poté. A může být lepší motivace, když víte, že lektor díky smíchu zhubl za tři roky celých patnáct kilo? Více najdete na www.smichologie.cz

TABATA: KRÁTCE, ALE NA MAXIMUM

Jen čtyři minuty pro dokonalé křivky?
Na tohle cvičení nepotřebujete žádné speciální vybavení, jen trochu prostoru, stopky a svoje tělo. Tabata trénink, který vymyslel Japonec Izumi Tabata, je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak si zlepšit kondici v nejkratším možném čase. A jak se tabata cvičí? Jedno kolo trvá 30 vteřin. Z toho 20 vteřin makáte na plné obrátky a 10 vteřin odpočíváte. Za čtyři minuty tak ze sebe vydáte naprosté maximum.
U klasické tabaty cvičíte čtyři minuty pořád dokola jeden cvik, nejlépe takový, který zaměstná co nejvíce svalů. Skvělá jsou například vysoká kolena, klasické dřepy, výpady, nebo skákací panák.
I když to tak nevypadá, tento typ cvičení je dost náročný, a proto vhodný spíš pro jedince, kteří mají se sportem zkušenosti. Více najdete na YouTube nebo si stáhněte zdarma Tabata aplikace pro svůj chytrý telefon či iPad.

POD PROUDEM

Metoda elektrosvalové stimulace pochází z ruského vesmírného výzkumu, kde se původně využívala při rehabilitaci kosmonautů. Teď si díky ní můžete už za dvacet minut vylepšit postavu.
Obléknete si funkční prádlo a trenér vám pomůže do speciálního obleku sestávajícího z vesty, pásků na ruce, nohy a většího pásu na hýždě. V něm jsou elektrody, které do vás pouštějí proud a dochází tak k dráždění nervových buněk ve svalech. Síla impulzů se nastaví podle aktuálního stavu, kondice a požadovaného výsledku. Přitom cvičíte jednoduché cviky pod dohledem instruktora. Metoda působí na vnější i hluboko uložené svaly současně, takže procvičíte všechny svalové skupiny.
Kromě zpevnění je metoda skvělá i pro boj s celulitidou nebo jako prevence.

CVIČENÍ VLEŽE

Ležet a zároveň zpevňovat postavu opravdu lze. Už i u nás můžete vyzkoušet cvičení na speciálních stolech Slender You ze Spojených států. Touto metodou nejen zpevníte postavu, ale zároveň rehabilitujete. Vhodná je, i pokud máte nadváhu, artritidu, astma, bolí vás záda, nebo máte problémy se srdcem.
Název znamená v doslovném překladu „zeštíhluji tě“ a cvičení probíhá tak, že postupně ležíte deset minut na šesti stolech. Každý z nich pohybuje určitou částí vašeho těla, a tím ji procvičuje, zatímco vy kladete ve správnou chvíli patřičný odpor. Výrobce slibuje, že jedna návštěva odpovídá šesti hodinám klasického cvičení na podlaze, tedy pokud ho provádíte správně a pod dohledem trenéra. Vyzkoušet můžete i ukázkovou hodinu zdarma například ve Slim Studiu Anděl v Praze (www.slimstudio.cz).


Článek vyšel v časopise Dieta.

1.12.2016 12:29 | Jana Benešovská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.