FITweb

ZPĚT

Tipy hubnutí

Co mají společného manažeři a další zaneprázdnění dříči, dietáři, sportovci, anorektici a ortorektici?

Ing. Petr Havlíček, výživový poradce, www.centrumvittore.cz

Problém špatného stravování! A ten se týká víc než poloviny lidí. Přitom stačí tak málo. „Správně se stravovat není až tak složité. V první řadě je nutné vyloučit z jídelníčku fastfood, instantní a předpřipravené potraviny. Zároveň o trochu snížit energetický příjem a začít se pravidelně hýbat,“ radí specialista na výživu Petr Havlíček a dodává. „Každý by se měl začít více věnovat informacím na obalech potravin a všímat si i nutričních údajů.“

Jak žijí dnešní přibírající děti?

* 3/4 chlapců a 70,5 % dívek jí doma společně s rodinou

* 41,8 % dětí jí ovoce a 31,7 % jí zeleninu minimálně 1x denně

* minimálně 1x denně jí sladkosti více než čtvrtina dětí (27,6 %)

* více než polovina dětí tráví volný čas u televize či DVD * 22 % dětí chodí s rodinou denně nebo skoro denně na procházku

* pasivním sledováním TV, DVD tráví 30 % dětí v týdnu 2 hodiny denně a 20 % dětí 1 hodinu

* hraním PC her tráví 21 % chlapců a 13 % dívek v týdnu 2 hodiny denně a 18 % dětí 1 hodinu, ale 15 % chlapců také hodiny 3

* chatováním, e-mailováním a využíváním internetu tráví v týdnu 0,5–1 hodinu denně 47 % chlapců a 39 % dívek Vyplývá to ze studie Mládež a zdraví, které se zúčastnilo více než 5000 dětí.

Rozšiřte si obzory

Přemýšleli jste nad nějakým hubnoucím kurzem? Pak se přihlaste na Kurz rozumného hubnutí se STOB v Expreskách, které začínají na podzim (4. 10. 2011). Deset lekcí potrvá do 6. 12. 2011. Více na www.expreska.cz

Každým krokem štíhlejší

Věděli jste, že hubnout se dá i chůzí s chodidly nakloněnými dozadu? Stačí si obout boty Sveltesse, se kterými si krok za krokem napravujete držení těla a zpevňujete svalstvo – 8stupňový úhel totiž stimuluje krevní oběh a posiluje svaly lýtek, stehen i hýždí, navíc zadní náklon pánve vypíná i břišní svaly. To zní hezky, co říkáte?

S čím nejčastěji bojují ženy při hubnutí a jaké mají výhody?

Ženy v mladém věku

* Trápí je hormonální dysbalance, například nepravidelná menstruace či užívaní hormonální antikoncepce. (V prvních týdnech jejího užívání může docházet k zadržování vody i změnám vnímání hladu. Antikoncepce však není důvodem, který brání hubnutí!)

* Jejich výhodou je, že mají metabolismus v dobré kondici, dobré zdraví, dostatek energie a dostatek času na osobní aktivity a trénink. Dobře se učí novým věcem a lehce si osvojují nová pravidla.

Ženy v středním věku

* Trápí je zpomalení metabolismu, omezení kvůli zdravotním problémům, přibírání způsobené léky (antihypertenziva, betablokátory, antidiabetika, antidepresiva, antihistaminika, hormony) nebo menopauzou.

* Jejich výhodou je, že mají střízlivý pohled na stravování a nepodléhají módním stravovacím trendům, jsou racionálnější a uvážlivější. Mají stabilnější životní styl, víc trpělivosti a důslednosti.

9.8.2011 11:16 | Alexandra Paulovičová a Jana Šimoňáková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.