ZPĚT

1. dubna, úterý

Prakticky celý život bojuji s nadváhou, byla jsem již obézní dítě vystavené posměchu okolí, a tak od puberty se střídá jedna "dieta" za druhou. Někdy úspěšně, jindy neúspěšně a pořád dokola s finálními rostoucími kilogramy. A pak, jak přibýval věk, přibývala i kila s konečnou váhou 107 kg.

Bylo pouze otázkou času, kdy se ozvou zdravotní komplikace, a také se tak stalo. Jedno ošklivé nedělní ráno jsem se pro bolest zad nezvedla z postele, se slzami v očích, které bolest způsobovala, jsem byla donucena vyhledat lékařskou pomoc.

V tu samou dobu, kdy jsem se plížila po bytě v předklonu, v duchu si opakovala, že to jsou již komplikace mé obezity, naštěstí dorazilo nové číslo Vašeho časopisu s vyhlášením soutěže. Říkala jsem si: Seber se a jdi do toho, musíš ty kila shodit a tohle je příležitost. Tak jsem se jen tak mimořeč svěřila svému příteli, který nejen že mě podpořil, při psaní emailu doplnil i magickou „7“ se slovy Budeš mít větší motivaci.

A pak to bylo už jen o tom, zatnout zuby a zkusit překonat slabou vůli.

Změnila jsem svůj jídelníček, vynechala veškeré přílohy, místo nich zařadila zeleninu, která je mimochodem pro mě kámen úrazu, ale postupně si zvykám, dále jsem omezila pečivo pouze na snídani. Po návratu z pracovní neschopnosti jsem přestala chodit do závodní jídelny, ač se musím přiznat, že první týden byl velice těžký.

Odměnou mi však je pohled na váhu, která sice pomalu, ale postupně klesá. S dietou, nebo spíše doufám celkovou a trvalou změnou životního stylu jsem začala počátkem března a dnes 1. 4. mám sice stále hrozivých ale pro mě již krásných 101 kg.

Úžasné bylo setkání s Ing. Havlíčkem, a pro mě ještě lépe načasované, protože když mě po měsíci začaly přepadávat chutě zase na nezdravé potraviny, po konzultaci s ním jsem byla nabita novým elánem, novou vůlí a chutí pokračovat.

Řekla bych, že jídelníček již mám „jakžtakž“ zvládnutý, domluvili jsme se, že kamenem úrazu pro mě je pohyb, jsem od přírody lenoch, a to bohužel takhle nepůjde, musím tedy zatnout zuby a dle doporučení obden cvičit. Bylo mi doporučeno aerobní cvičení s nízkou zátěží, má tepová frekvence by se měla pohybovat mezi 140-145tepů/min., to pak nejlépe spaluji tuky.

Tak zítra vyrážím pro měřič tepovky, držte mi palce a já se zase brzy ozvu:) Doufám, že s dalším kilem dole a alespoň nějakou pohybovou aktivitou.

7.4.2008 13:39 | Vendula Lodlová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.