ZPĚT

Dejte si sýr

Odborníci doporučují zařadit do zdravého jídelníčku mimo jiné dostatek bílkovin. Kde je získat? Dobrým zdrojem bílkovin je maso a také mléko a mléčné výrobky. Proto by ve zdravé stravě neměly chybět jogurty, tvarohy a také sýry. Jenže pozor, s těmi to není zas tak jednoduché, u sýrů je totiž třeba zabývat se také množstvím tuku.

f

Jaké si tedy můžeme dát bez obav? Takové, které obsahují méně než 30 procent tuku. A které to jsou?

1. Eidam – tedy ne každý – bez problémů seženete třicetiprocentní a dvacetiprocentní, ale také ten, který má 45 procent. Tomu se ale vyhněte. Ovšem ty další dva si můžete dát bez obav, samozřejmě čím méně procent, tím lépe.

2. Cottage – tvarohový sýr pochází z Anglie, kde jej jedli farmáři. Vyznačuje se malými hrudkami. Při dietním režimu je ideální, obsahuje totiž málo tuku. Kromě toho se dá použít jako pomazánka, ale třeba i jako zálivka na vařené brambory.

3. tvarůžky – ne každý je má rád, nicméně je fakt, že tyto poněkud aromatické bochánky obsahují absolutní minimum tuku. Pokud hubnete, jsou ideální.

4. kozí – samozřejmě je nutné i tady se soustředit na množství tuku, nicméně výrobky z kozího mléka vidí odborníci na našich stolech opravdu rádi. Problém bývá se specifickým pachem, který může některé lidi odradit.

5. ricotta – lehký tvarohový sýr původem z Itálie se také do zdravého jídelníčku hodí. Je dobrý jako součást těstovinových salátů nebo jako náplň těstovin. Vynikající je ale i s pečivem.

Raději se vyhýbejte smetanovým sýrům, tučným sýrům typu brie nebo plísňovým soleným sýrům. I takové sýry jako gouda nebo ementál by na vašem stole měly být raději méně. Ale na druhou stranu – pořád lepší kousek kvalitního tučného sýra než bůčku nebo šlehačkových dortů.

9.6.2008 10:24 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.