ZPĚT

Zaostřeno na dekolt...

Jak se vám líbí vaše ňadra? Nic moc? Nejste sama, se svými vnadami je nespokojená většina žen. Ale dobrá zpráva – můžete to změnit. My vám ukážeme jak!

Malá, příliš velká, povislá, nesouměrná… Na svých ňadrech najde každá z nás vadu, kvůli níž nechá sebevědomí poklesnout o dalších pár bodů směrem k nule. Jste-li i vy ve stadiu, kdy listujete katalogem nejbližší plastické chirurgie a zdá se vám, že vás jinak nezachrání už vážně nic, zabrzdíme vás a doporučíme, ať ještě chvíli počkáte. Možná po přečtení tohoto článku zjistíte, že stále máte šanci najít cestu, jak napravit vzhled prsou i své sebevědomí, o které jde přece v první řadě!

SYMBOL KRÁSY

Pojďte se spolu s námi podívat do historie a připomenout si, že poprsí odjakživa bylo, je a jistě také bude symbolem ženské krásy i ženskosti jako takové v mnoha kulturách na všech světadílech. Zároveň však musíme konstatovat, že i přes tuto skutečnost my, ženy, věnujeme kráse svého dekoltu velmi málo péče a prsa obecně patří k nejzanedbávanějším partiím našeho těla. Jako bychom v případě, že nám příroda přála, hřešily na to, že je všechno dobré. A naopak, když jsme nešťastné, nevěřily v nápravu. Proč, když pravidelná péče zabrání mnoha zoufalým pohledům vyslaným směrem k zrcadlu?

NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ I NÁM

To, co nejčastěji řešíme u svých ňader, je jejich velikost, která je spolu s tvarem dána dědičně a utváří se v průběhu puberty. Co vás možná překvapí, je skutečnost, že je v nich poměrně málo svalové hmoty. A růst a vývoj prsní tkáně pak ovlivňuje mnoho faktorů. V první řadě je to množství ženského hormonu – estrogenu – v těle. Jeho hladina se v průběhu života ženy neustále mění. Především před menstruací a po ní, v období těhotenství, užíváním hormonální antikoncepce a v neposlední řadě samozřejmě v přechodu. Velký vliv na vzhled prsou má také správná výživa, která by neměla opomíjet vitaminy a minerály, ale také životní styl, stres, druh vybraného pohybu a správně zvolené spodní prádlo.

HORMONÁLNÍ KOLOTOČ

Ale vraťme se ještě k hormonálním vlivům na naše „přednosti“. Hladina estrogenů se v těle ženy s věkem snižuje a smutná pravda je, že bez těchto hormonů se tkáň prsou dehydruje, ztrácí pružnost i tvar, viditelně se zmenšuje. Jednoduše řečeno – prsa ochabují. Možným řešením je dodávat tělu tyto hormony v přírodní podobě, ve formě tzv. fytoestrogenů neboli rostlinných estrogenů s podobným účinkem jako lidské hormony. Přírodní fytoestrogeny totiž dokážou prokazatelně podpořit opětovný růst prsní žlázy, která také začne tvořit novou tkáň. Najdete je například ve výtažcích z těchto rostlin: palmy serenoy plazivé, anděliky čínské, fenyklu, jetele nebo chmele otáčivého. Co se týče kosmetiky, stojí za vyzkoušení přípravky Decolen, HerBust nebo náplasti na poprsí Vitrexx.

TIPY PRO RYCHLÉ ZKRÁŠLENÍ POPRSÍ

Chystáte se na večírek a máte připravenou róbu odhalující váš dekolt? Vyzkoušejte tento trik pro rychlé vypnutí pokožky dekoltu. Nakrájejte citron na kolečka nebo jeho šťávu vymačkejte a vtírejte ji po dobu několika minut do pleti. Ovocné kyseliny ji krásně zjemní a vypnou. Efekt bude okamžitý. Citronová šťáva má navíc i mírné zesvětlující účinky. Nestíháte? N rychlé prokrvení pokožky vám v případě nedostatku času postačí i pár kostek ledu!

Chyby, které vám ničí sebevědomí

Chcete-li skvěle vypadající poprsí, dejte si pozor na následující věci:

1. VÝKYVY HMOTNOSTI – Kolísání váhy má na tvar ňader devastující účinky. Nárůst i ztráta hmotnosti se na nich projeví nejrychleji, po několika jojo efektech pokožka ztrácí elasticitu a prsy klesají… I v případě vnad prostě platí, že není nad zdravý životní styl.

2. ŠPATNÝ POSTOJ – Naučte se stát rovně: stáhněte k sobě lopatky a uvolněte ramena. Tím ňadra získají na velikosti a zpevní se pnutí jejich pojivové tkáně. Pomozte si také cvičením zádového svalstva.

3. SPANÍ NA BOKU ČI BŘIŠE – Spíte-li na boku či břiše, máte ráno v dekoltu vepsané hluboké rýhy. Během pár minut zmizí, ale s postupujícím věkem zůstávají déle a déle, až jednou zůstanou.

4. HORKÁ KOUPEL – Milujete hřejivou lázeň? Ta sice uvolní napětí ve svalech, ale totéž udělá s vazivovou tkání v prsech.

5. NEDOSTATEK HYDRATACE – Pokožce dekoltu dopřávejte stejnou péči jako tváři. Peeling, výživné masky, denní krém s SPF a nezapomínejte na pravidelné masáže táhlými tahy ve tvaru osmičky, které začínejte na spodní hraně prsů.

6. ŠPATNĚ ZVOLENÉ PRÁDLO – Podprsenka musí být pro ňadra podporou.

7. ZANEDBANÁ ZDRAVOTNÍ PREVENCE – Rakovina prsu není nic, co by bylo dobré podceňovat. Klíčová je v tomto ohledu hlavně prevence.

8. NEDOSTATEK MINERÁLŮ – Pro tělo jsou nepostradatelné jako vitaminy a pro krásu prsou jsou nejdůležitější zejména zinek a draslík, jež seženete v lékárně v podobě výživových doplňků.

3 RYCHLÉ CVIKY PRO PEVNÁ ŇADRA

Cvičením své poprsí nezvětšíte, ale můžete mu dodat pevnost a tvar. Následující tři cviky zařaďte alespoň třikrát týdně a uvidíte, že změny budou brzy znát!

1 Postavte se čelem proti zdi nebo zavřeným dveřím a ruce opřete hodně zeširoka ve výši ramen. Zpevněte celé tělo, především břicho a záda, a zvedněte se na špičky. Pomalu se přibližte celým tělem ke zdi a silou se vzepřete zpět. Opakujte alespoň 15x ve třech sériích.

2 Posaďte se na židli nebo na zem a sepněte dlaně proti sobě. Lokty směřují ven a měly by být v úrovni ramen. Silou zatlačte na několik vteřin dlaněmi proti sobě a pak povolte. Toto zopakujte 10x a nakonec sepnuté ruce zvedněte nad hlavu a cvičte totéž. V obou úrovních proveďte dvě série.

3 Klekněte si na kolena a ruce opřete v úrovni ramen. Srovnejte trup do jedné přímky, neprohýbejte se v bedrech a nevystrkujte zadek. Udělejte klik a zvedněte se zpět. Zkuste zvládnout alespoň osm kliků a pak si odpočiňte. Myslete přitom na to, že u kliků ani tak nezáleží na počtu opakování jako na správnosti jejich provedení. Dejte si proto záležet. Zvládnete dvě série?


O autorovi: Jana Knaislová, Eva Šimáková, Darja Zajícová

18.11.2009 9:52 | aktualizováno 15.12.2009 15:31 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.