ZPĚT

Light večírek

S pošmourným podzimem pozvolna začíná i sezona večírků, party a oslav. Jak se najíst, co hrdlo ráčí, a zároveň se domů nevrátit o dvě kila těžší, s břichem nacpaným k prasknutí?

1 Najezte se hodinu předem

Pokud přijdete na večírek s kručícím žaludkem, zaručeně se pak vrhnete na kalorické laskominy. Dejte si proto nejpozději hodinu před společenskou událostí zeleninový salát s krajíčkem celozrnného chleba, misku cereálií s mlékem či banánový koktejl.

2 Ošalte smysly

Ze švédských stolů si na večírku vybírejte zásadně jídlo, které má velký objem a malý obsah kalorií. Křupavým salátem či několika dílky pomeranče zaplníte celou misku, zatímco takové kalorické bomby, jako jsou saláty na s majonézou či pečené koleno, vám zaberou jen kousek talířku.

3 Koktejly bez alkoholu

Nemusíte do sebe za každou cenu klopit jeden koktejl za druhým. Ty alkoholické, se smetanou, sladkým džusem a kalorickým alkoholem, nejsou z hlediska zdravé výživy tím pravým ořechovým. Raději si nechejte namíchat nealkoholický koktejl s co nejmenším obsahem cukru. Pokud přece jen zatoužíte po alkoholu, držte se zlatého pravidla, že byste každou skleničku ostřejšího moku měla zapít sklenicí vody.

4 Najděte si strategickou pozici

Pokud budete postávat pár k roků od švédských stolů, nezřízenou chuť ochutnat něco nového zkrotíte jen těžko. Budete neustále něco uzobávat a nakonec zjistíte, že jste nehorázně přejedená. Raději si strategicky najděte místo dál od prostřených stolů a spíš než na konzumaci dobrot se soustřeďte na konverzaci s ostatními hosty.

5 Zdravé laskominy

Chipsům a slaným burákům se vyhněte obloukem a raději sáhněte po mnohem zdravějších a méně kalorických lahůdkách, jako jsou slunečnicová semínka, nesolené oříšky, japonská směs s mořskými řasami (bývá k dostání v čajovnách a obchodech se zdravou výživou) či nadýchaný popcorn. Podle následujícího receptu si můžete vyrobit originální popcorn se sladkou příchutí. Jedna porce obsahuje pouze 250 kalorií. CITRUSOVÝ NEALKO KOKTEJL

6 citronů, 3 limetky, 3/4 hrnku medu, 6 hrnků vody, 2 hrnky malin, led

Nalijte všechny ingredience do džbánu, uzavřete ho a nechte aspoň dvě hodiny vychladit v ledničce. Zamíchejte až těsně před podáváním a přidejte několik kostek ledu.

Tip: Rozhodnete-li se přece jen pro alkoholickou variantu, přidejte trošku vodky.

KARAMELOVÝ POPCORN

1/2 hrnku kukuřice, 6 lžic podzemnicového oleje, 5 lžic másla, 2 hrnky třtinového cukru, 1/3 hrnku medu, 1/2 lžičky mořské soli, 1 lžička jedlé sody

Na jedné pánvičce osmahněte na třech lžících oleje kukuřici a nechte ji ještě 5-7 minut smažit. Na jiné pánvi zatím rozmíchejte zbylý olej s ostatními ingrediencemi. Na středním ohni míchejte ještě asi 2 minuty. Potom rozehřejte troubu, do pekáčku naskládejte kukuřici, polejte ji směsí a hodinu zapékejte. Každou čtvrthodinku směs promíchejte.

Tip: Držte se v okruhu štíhlých lidí, kteří se nepřejídají a nechodí každou chvilku k bohatému rautu a nevrací se s plnými talíři.

26.1.2009 13:15 | aktualizováno 21.12.2009 15:53 | Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.