FITweb

Reklama

ZPĚT

Zkuste si trénink po chlapsku

Že se určité sporty nehodí pro holky? A to řekl kdo? Máme pro vás čtyři aktivity, po kterých budete odcházet z tělocvičny sice úplně vyčerpaná, ale zároveň plná energie.

THAI BOX – THAJSKÝ BOX

Proč to zkusit?

Jde o fyzicky zatraceně náročný sport, ale je to to nejlepší pro zlepšení kondice, vyrýsování svalů, vytvarování a zpevnění těla. Své o tom vědí i topmodelky, jako je Adriana Lima či Linda Vojtová. Tento sport je u nás stále v začátcích, takže na hodinách nepotkáte tolik žen.

Připravte se…

Důležité je rozhodnout se, jestli chcete trénovat individuálně, nebo ve skupině.
Na začátku je náplní tréninku hlavně nácvik správného postoje (ramena dozadu, do šířky a dolů, typické nahrbení a ruce u brady) plus nácvik jednotlivých úderů, kopů a jejich kombinací. Připravte se na spoustu kopání, poskakování, švihů, dřepů a úderů rukama.

Inspirace

Kristýna Červinková, bývalá reprezentantka ve sjezdovém lyžování „Ke thai boxu jsem se dostala přes Pepu a Lucii Mudrochovy, když jsem přestala kvůli zranění závodně lyžovat. Byla jsem zvyklá na náročné tréninky a motivovaly mě výsledky nebo aspoň pocit určitého posunu v tom, co dělám. Možná právě proto mě thai box tak baví. Jsem ráda, že jsem našla sport, který mě udržuje ve fyzické kondici a vyčistí mi hlavu.“

TABATA

Proč to zkusit?

Jde o cvičení, které vám zdokonalí postavu v nejkratším možném čase. Když vezmete trénink poctivě, už po prvních pár minutách budete mít pocit, že vypustíte duši. Ale ty výsledky! Výhoda je, že nepotřebujete speciální vybavení, dokonce se dá cvičit i doma. Stačí mít trochu prostoru, stopky nebo některou z chytrých tabata aplikací do mobilu.

Připravte se…

Princip cvičení je jednoduchý – jedno kolo cvičení trvá půl minuty, kdy 20 vteřin makáte naplno a 10 vteřin odpočíváte.
A pak znova. Půlminutové intervaly byste měla opakovat minimálně osmkrát za sebou. Vtip je v tom, vydat ze sebe naprosté maximum. Cviky si – pokud cvičíte doma – můžete zvolit, jaké chcete: třeba dřepy, výpady nebo skákací panák.

Inspirace

Jana Hačecká, office manažerka „V průběhu hodiny se sice proklínám, co mě to napadlo, ale pak jsem na sebe hrozně pyšná. První lekce agoge kruháče (což je tabata, jen jinak pojmenovaná) – to byl každopádně šok. Přišli hlavně muži a rozcvičkou bylo hned několik sérií angličáků. Následoval výskok na žebřík, přeručkovat ho třikrát po sobě tam a zpět. Po prvních minutách jsem měla pocity na zvracení. Zvolnila jsem proto tempo a soustředila se, abych cvičila důsledně. S tímhle předsevzetím cvičím doteď a díky tomu si trénink užívám.“

BOOTCAMP

Proč to zkusit?

Ano, je to dril. A ne, nemusíte mít fyzičku profesionální atletky, abyste mohla začít. Za pár týdnů si ji každopádně slušně zvednete. Kromě toho také zhubnete, zpevníte tělo a přestanete si stěžovat na ztuhlé svaly a klouby. Bootcamp vznikl jako zábavnější obměna cvičení, které je populární hlavně mezi vojáky ve Spojených státech. Formy jsou různé. Někde se cvičí dva týdny intenzivně každý den, jinde máte šestitýdenní cyklus se třemi hodinami do týdne.

Připravte se…

Trenérka bootcampu Hana Dvorská ráda říká: „Diskomfortem ke komfortu.“ To neznamená, že na hodině odpadnete a už se nezvednete. S vyčerpáním a bolestí, kterou však tělo sílí, ale počítejte. Trénuje se nejčastěji brzy ráno nebo pozdě večer. Po rozcvičce následují aktivity jako kruhový trénink, cvičení na stanovištích s vahou vlastního těla nebo jednoduchým náčiním, dynamický strečink. Končí se protažením a krátkou relaxací.

Inspirace

Veronika Novotná, studentka „Bootcamp dělám rok a poprvé v životě jsem spokojená se svou fyzičkou i postavou. Nejdůležitější je pro mě cvičení v partě, protože sama bych se nedokopala. Obrovským přínosem je i lepší psychika. K sezení ve škole neznám lepší relax než vybití na bootcampu. První hodiny jsem sice doslova plivala krev, ale jsem typ, kterému přesně tohle vyhovuje.“

CROSSFIT

Proč to zkusit?

V zámoří byste teď těžko hledali populárnější trénink. Crossfit je kondiční trénink, prostřednictvím kterého díky cvikům posilujete celkovou fyzickou zdatnost. A právě fyzička, silová vytrvalost a relativně rychlý úbytek váhy jsou jeho největšími benefity.

Připravte se…

I toto je aktivita, u které budete rudnout jak rak. Cviky složené z prvků gymnastiky, běhání a silového tréninku sice napohled nevypadají složitě, v reálu jsou však náročnější. Preciznost provedení je zásadní a hodiny jsou v podstatě o tom, že cvik pilujete až k dokonalosti. Na crossfitu je skvělé, že ačkoli je kombinací běhu, stojek, shybů, dřepů či angličáků, trénink je vždy jiný.

Inspirace

Jana LeBlanc, autorka článku „Crossfit jsem začala dělat jako doplňkový sport k běhání. Myslela jsem si, že když mám za sebou půlmaraton, zvládnu všechno. Jenže po první hodině jsem dva dny nemohla zvednout ani hrnek s čajem, jak se mi třásly ruce. Dva dny poté už jsem ale byla na hodině znovu a tělo postupně bolí míň a míň. Zvládnout precizně některé cviky vyžaduje dost trpělivosti.
Ale hodiny jsou zábavné a denně jsou vidět pokroky, což je skvělá motivace.“


Článek vyšel v časopise Dieta

26.10.2017 1:01 | Jana LeBlanc

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.