ZPĚT

Lyžařský trenážér na vlastní kůži

Zkraťte si čekání na první jízdu v prašanu tréninkem nasucho. Vyzkoušejte možnosti lyžařského trenažéru, jako to udělala redaktorka Alexandra Paulovičová.

Nelyžovala jsem asi pět let. O to větší výzvou pro mě bylo, když jsem souhlasila, že trénink na lyžařském trenažéru vyzkouším z redakce právě já. Lyžařská přípravka na mě čekala v Health Clubu v Blue Orange Bussines Resortu Prague. Jak to dopadlo?

Ostýchavý začátek

Ze začátku jsem se trochu styděla. Trenérka Šárka Nollová mě ale uklidňovala, že to je normální. Nikomu se to prý na první pokus nepovede.

„Člověk se musí naučit držet rovnováhu a získat stabilitu. Nejdůležitější je mít pevné kotníky,“ radila mi. Místo lyží jsou na trenažéru lehce nestabilní vaničky, které jsou přizpůsobeny tak, aby simulovaly lyžařský terén, a to jak měkčí oblouk, tak tvrdší oblouk.

Díky tomu si trenažér můžete nastavit na razantnější nebo volnější jízdu.

S hůlkami i bez

Trénovat se navíc dá s hůlkami i bez. Já jsem pro větší pocit jistoty zvolila první variantu. Opřela jsem si hůlky daleko před sebe, šla do lyžařské polohy s pokrčenými koleny a zkusila trenažér rozpohybovat.

Lyžuje se na něm tak, že přenášíte konstrukci z jedné strany na druhou. V tu chvíli je třeba se soustředit na své tělo a také si věřit. Přiznám se, že ze začátku jsem nemohla chytit ten správný rytmus, ale po chvilce jsem princip do nohou dostala a začala lyžovat.

Na to, že je pohyb správný, mě po pár záběrech upozornily svaly na stehnech a také trenérka, která mě povzbuzovala v tom, abych vydržela.

O krok vpřed

Lyžařský trenažér je určený k simulaci sjezdového lyžování. Posílíte pomocí něj svaly na nohou, nacvičíte lyžařskou techniku a hlavně získáte kondici. Díky tomu vám nehrozí, že byste se po prvním dni stráveném na svahu vrátili na pokoj s třesoucíma se nohama. Na první pohled se to nezdá, ale lyžařský trenažér vám dá pořádně zabrat.

Určitě je ale lepší zažít svalovou horečku v pohodlí domova než vysoko v horách. Jedna lekce trvá 30 až 35 minut, a protože jde o intervalový trénink, trenér vám doporučí i strečinkové a kompenzační cvičení. Abyste se na skutečné lyžování připravili co nejlépe, doporučuje se trénovat dvakrát týdně po dobu šesti týdnů.

Zlepšení stylu

Trenažér se hodí i pro lidi, kteří nikdy nelyžovali a mají v plánu se to naučit. „Může se stát ideálním pro první kontakt s lyžařskou technikou, podpoří správné zapojení svalů i koordinaci pohybů,“ je přesvědčena Šárka Nollová a dodává:

„Ocení ho ale i lidé, kteří už lyžují a rádi by se v tomto sportu zdokonalili. Trenér totiž vidí, jaké chyby na trenažéru děláte, a když je cvikem odstraníte, vylepšený styl si nakonec přivezete i na svah.“

Jana Havrdová

prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness (www.fisaf.cz):

„Lyžařskému trenažéru říkám rozhodně ano. Díky tréninku významně posílíte nejen svaly na nohách, ale i hluboký stabilizační systém trupu. Zlepšuje se i celková fyzická kondice a pro vášnivé sjezdaře je to dokonalý prostředek, jak se věnovat své oblíbené sportovní disciplíně po celý rok.“


Článek vyšel v časopise Dieta 12/2015.

26.1.2016 7:30 | Alexandra Pauličová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.