ZPĚT

S Dietou krásnější - 2.díl

Tři odvážné ženy dostaly šanci hubnout pod dohledem našeho časopisu. Jak se jim po prvních týdnech tvrdý režim (ne)daří skloubit s dosavadním životem?

HUBNOUCÍ PROGRAM

STRAVOVACÍ HŘÍCH
To byla určitě několikachodová večeře. Mimo jiné zahrnovala kachní játra, jelení hřbet se smetanovými hříbky a tvarohový koláček se švestkovým sorbetem a skořicovou omáčkou. Vzhledem ke své práci se musím čas od času účastnit slavnostních recepcí a nelze se s hosty posadit ke stolu s listem salátu. S paní doktorkou Šrámkovou jsem ale domluvená, že si budu dávat malé porce a některé části menu se pokusím nahradit méně kalorickými pokrmy, nebo salátem. Jinak se snažím nehřešit.

JITKA JAVŮRKOVÁ

Boky: -5 cm

Paní jitka šla do našeho programu s cílem zhubnout. Proto na ní bude postupná proměna asi nejviditelnější.

Paní Jitka na počátku projektu říká: Díky svému nového životnímu stylu se cítím lépe. Už je znát úbytek váhy i „rozměrů“, takže je to celkově povzbuzující. Díky dostatečnému pití vody, cvičení, nohavicím (kúrám v salonu - pozn. red.) a masážním baňkám se z těla odplavuje velké množství nahromaděných škodlivin. I přes každodenní pracovní vytížení a stres se cítím dobře a nemám chmurnou podzimní náladu. Co se týče stravy a pohybu: obojí se mi daří do života zakomponovat, ale někdy je to „s odřenýma ušima“. Vynechávám veškeré bílé pečivo, sladkosti. Zmenšila jsem porce, nejím pozdě večer. Cvičit chodím brzy ráno, než jdu do kanceláře. Začínám mezi šestou a půl sedmou hodinou ranní (což je tedy šílený čas) a také o víkendu. Pokud mám chuť na něco nezdravého, snažím se tomu vyhnout. Stejně bych to byla já, kdo by to musel zase vysportovat!

MUDr. Šrámková, Klinické centrum Iscare www.iscare.cz „Při vstupní prohlídce přišla paní Jitka se zapsaným jídelníčkem o energetické hodnotě kolem 10 600 kJ za den. Pomalu začíná jídlo omezovat, takže váha přirozeně začala klesat.“


Jitčin tip na ošálení chutí
Samozřejmě záleží na tom, jaké má která čtenářka stravovací zvyklosti, možnosti a snahu vypadat štíhle. Já sama dobře vím, že díky své tělesné konstituci nikdy nebudu působit super štíhlým a křehkým dojmem. Ale i tak mohu hodně věcí stravou, pohybem a pozitivním přístupem k životu vylepšit. A můj tip na ošálení chutí? Náhrada čokolády - jelikož mám tuto pochoutku ráda, ale teď se jí přece jen snažím vyhnout, občas si připravím alespoň nápoj z odtučněného mléka a kakaového (klasického hořkého) prášku. Protože jsem zvyklá pít veškeré nápoje neslazené, je pro mne tahle „čokoláda“ opravdovou pochoutkou.

ELIMINACE CELULITIDY

BARBORA MALÁ

Pas: -2 cm Barbora má téměř ideální míry (85-68-90), trápí ji ovšem celulitida. proto nebude pravděpodobně příliš ztrácet na váze. Celulitida by se jí však postupně zlepšovat měla. Nyní jde především o správnou funkci lymfatického systému, detoxikaci těla a dostatečný pitný režim. To vše by jí mělo v návaznosti na zábaly a lymfatické drenáže pomoci zbavit se nevzhledných dolíčků na stehnech, hýždích a břiše. CO JE PRO BARBORU NEJTĚŽŠÍ:
Skloubit vše časově. Dá to dost zabrat. Zatím jsem svůj volný čas musela odsunout do pozadí.

Bára o svém začátku v soutěži říká: „Jestliže bych měla shrnout změny, které se udály v poslední době během soutěže, byla by to především radost ze začínající, tvarující se postavy. Co se týče nového stravování, musím říct, že se více soustřeďuji na to, co sním. Uvědomila jsem si, že je důležité se před každým jídlem dostatečně napít vody nebo čaje (ovocného, zeleného). A pokud mám chuť na něco sladkého, mám vždy po ruce jablko nebo jiné ovoce. Je dobré si na to vzpomenout už v obchodě při nakupování potravin. I když se samozřejmě najdou i prohřešky. Např. při ,Dušičkách', kdy se sejde celá naše rodina i ze vzdálených míst - to potom skoro celý den jen jíme a povídáme si.“

Andrea Einchingerová, Relax studio Andreas Luka www.andreasluka.cz////„Barbora má určitě naději na úspěch. Jen za první měsíc její stehna zeštíhlela o 3 centimetry.“

FORMOVÁNÍ POSTAVY

ANNA MANSFELDOVÁ

Tuk: -2 %

Anna se do naší soutěže přihlásila, protože není zcela spokojena se svou postavou. Chtěla by ji zpevnit a vytvarovat. Její bmi je ale v normě (22,7), proto pravděpodobně nebude ani tak ubývat na váze, jako spíše redukovat tukovou tkáň ve prospěch svalové hmoty.

Anička a její první pocity ze soutěže

Především musím říct, že se cítím skvěle. Opravdu. Mám plno energie a díky úpravě jídelníčku se mi hodně vylepšily problémy se zažíváním. Zakomponovat nový stravovací a pohybový režim ovšem není tak jednoduché, jak by se třeba někomu mohlo zdát. Chodím do školy a hned u budovy máme pekaře, který peče výborné koláče. Tomu musím hodně odolávat (jednou se mi to nepovedlo: dala jsem si koláč s ovocem a tvarohem - byl výborný, ale měla jsem výčitky svědomí). Vůbec mi změna jídelníčku (která je doma v pohodě) během školy dělá potíže, protože nemůžu jíst tak, jak bych chtěla a měla. Cvičení zatím zvládám, jen to zřejmě bude horší přes zimu. Já ji totiž nesnáším a donutit se vyjít z vytopeného bytu do zimy a pak ještě cvičit - to pro mě bude asi tvrdý oříšek. Další problém mám se skladbou jídelníčku. Nikdy jsem moc „nemusela“ maso, ryby, luštěniny, a teď bych to všechno měla jíst. Zatím zvládám konzumovat pravidelně kuřecí maso a jednou týdně ryby, ale luštěniny mi asi jen tak nezachutnají. A jíst pravidelně, když jsem většinu dne buď ve škole, nebo se přepravuji z místa na místo - do posilovny, na kúry, a to nemluvím o svých zájmech - prostě jednoduché není. Ale myslím, že se s tím úspěšně peru.

* Bylo náročné sestavit cvičební plány? Při tvorbě tréninkového plánu je vždy důležité vyjít ze zkušenosti, cílů a individuality klienta. Nemyslím si, že jsem v případě našich soutěžících postupoval nějak nestandardně. Úroveň jejich zkušeností byla základní, a i když cíle stejné nejsou, vzhledem k počátku tréninkového procesu se ani toto do specifičnosti tréninkových plánů tolik nepromítlo. V zásadě se vždy snažím volit cviky, které individuálně vyhovují. Většinou se tedy jedná o cviky izolované (zatěžují jen vybraný sval, svalovou skupinu), které, v případě, že klient cvičí i sám, vyžadují jen minimální úsilí na kontrolu provedení a přinášejí maximální tréninkový efekt. Ne, nemyslím si, že sestavení tréninkových plánů bylo náročné.

* Překvapilo vás něco během těch pár týdnů, co s klientkami cvičíte?

Možná mě zaráží, že mezi nimi necítím žádného soutěžního ducha. Určitě by to prospělo motivaci všech tří.

* Co se vám zatím zdá při cvičení s nimi nejnáročnější?

Udržet tréninkové tempo. I když to postupně zlepšujeme. Je to jeden z faktorů ovlivňujících intenzitu tréninku. Vliv na to má i celková časová náročnost soutěže. Nasazení je obrovské a myslím, že se to odráží i v motivaci soutěžících, která někdy kolísá.

David Hehejík Osobní trenér World Class www.worldclass.cz// —-
Aniččin tip
Nikdy jsem se moc nestarala o svůj pitný režim, ale teď jsem se naučila denně vypít minimálně tři litry neperlivé vody. Sice jsem pořád na toaletě, ale nemám zdaleka takový hlad a cítím se lépe. Také jsem přišla na to, že když jím během dne hodně malých porcí dopoledne a odpoledne, navečer už nemám hlad. Kolem páté hodiny mi proto stačí zeleninový salát a cítím se skoro přejedená. —-
Dále čtěte: S Dietou krásnější 1. díl**

26.1.2009 13:36 | Mgr. Jana Chocholáčová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.