ZPĚT

S Dietou krásnější - 5. díl

Šestiměsíční projekt s dietou krásnější se chýlí ke konci. Všechny tři ženy, které se do akce zapojily, se na počátku rozhodly změnit svůj životní styl k lepšímu: více pohybu a zdravější stravování - to byl jejich cíl.

a samozřejmě shodit nějaký ten kilogram a vytvarovat postavu.

1. vaše hubnutí s dietou se chylí ke konci. jak se nyní cítíte?
2. budete pokračovat v zaběhnutém stylu i nadále?
3. jak je to s vaší kondicí? pociťujete na sobě změnu?
4. pokud zhřešíte v jídle, co děláte pak? (jdete cvičit, druhý den jíte méně atd.)
5. oblíbila jste si během projektu nějakou potravinu, kterou jste dříve neznala, nebo moc nemusela?

PROGRAM HUBNUTÍ

Jitka Javůrková BMI 27,8 ( na začátku projektu 30, 4) 1. Cítím se dobře, celkově příjemně. 2 . V zaběhnutém stylu bych chtěla pokračovat i nadále, co se jídla a výběru potravin týká. Cvičení ve fitness bych chtěla nahradit pobytem na čerstvém vzduchu, hlavně jízdou na kole, dlouhými procházkami. 3. Kondice, jako např. držení a protažení těla, se vylepšila. Také nemám tak časté bolesti zad. Určitě udělám mnohem víc „sklapovaček“, cviků na posilování břicha, vydržím snáze a déle šlapat na rotopedu… Změnu pociťuji hlavně na oblečení, a to i přesto, že váha už mi neklesá tak velkým tempem, je pro mě rozhodující, že tělo se postupně tvaruje. 4. Pokud zhřeším v jídle, tak se snažím druhý den jíst více ovoce, zeleniny, jogurty nebo „nízkokalorickou“ stravu. V mém p ř ípad ě za zhřešení můžu považovat malou porci smaženého nízkotučného sýra bez tatarské omáčky a brambor, 1-2 ks bábovky, misku domácího čokoládového pudingu s několika dětskými piškoty apod. Jak jsem již uvedla v minulém čísle, tělo si postupně zvykne na jinou skladbu stravy, a ta hodně kalorická jídla (svíčková s knedlíky, uzeniny apod.) mu ani nechybí - tedy alespoň mě zatím nechybí. A pokud se týká šlehačky, dortů a zákusků - tyto jsem nikdy nejedla. Spíš mi chybí „kynuté“ těsto, jako koláče s tvarohem, povidly a nejvíce obyčejný chléb, např. Šumava. Při konzultaci s dietní sestrou v ISCARE Centru jsme se dohodly, že jednou za čas, když budu mít velkou chuť na chléb, tak si jeden krajíc můžu dát, nebo i ten koláč, ale nic se nemá přehánět. 5. Ne jedná se o potravinu v pravém slova smyslu, ale o ovoce. V letošním roce se na našem trhu objevilo ovoce - pomelo - a na tom se postupně stávám „závislá“. Je to - jak jsem se dočetla - kříženec pomeranče, citronu a grapefruitu, dováží se hlavně z Číny a chutná výborně.

JITČIN BĚŽNÝ TÝDEN

Skloubit práci, osobní život, cvičení, kúry a celkové dodržování nového životního stylu není nic lehkého. Následující řádky jsou toho důkazem.

PONDĚLÍ: 6.30- 8.00 cvičení ve fitness, následně práce, od 18 . 00/19.00 hod. kúry přibližně 2 hodiny (45 minut Starvac, 30 minut nohavice, započítat musím také svlečení, u nohavic natření krému, zábal do fólie, „nasoukání “ se do nohavic, vybalení z fólie, otření krému, oblečení.. .) . Jsou to sice minuty, ale celkově se to na sčítá.

STŘEDA: 6.30 -8.00 cvičení ve fitness, práce, od 18.-19. hodin kúry

PÁTEK: 6.30- 8.00 cvičení ve fitness, p ráce S OB OTA: od 10. 00 h od. kúry Ú te rk y jsem se snažila ne chat volné pro přátele a svoje aktivity.

ČTVRTEK: je den, kdy se konají všechny mé pracovně -společenské akce.

Druhá varianta, kterou jsem praktikovala ještě nedávno: cvičení v pondělí, středu a pátek, kúry v úterý, čtvrtek a sobotu. Je to celé hodně náročné, protože je třeba dodržovat podmínku, že cvičení nebylo ve stejný den jako kúry. Samozřejmě to nešlo dodržovat 100 %, takže pokud jsem nezvládla cvičení přes týden, vyrazila jsem o víkendu.

FORMOVÁNÍ POSTAVY

Anna Mansfeldová Boky: -7 cm 1. Někdy jsem unavená, ale jinak se cítím velmi dobře. 2. Co se týče jídelníčku, tak u něho určitě zůstanu, ale bohužel u procedur ne. Pro mě jako studentku by to bylo dost finančně náročné a i fitness bude jiný ze stejného důvodu. Bude zde sice menší vybavení, ale bude to pro mě celkově dostupnější. 3. Kondice se rozhodně zlepšila. Mám celkově větší výdrž a hlavně vidím změnu na oblečení. 4. Někdy zhřeším, a když je možnost, tak jdu cvičit, ovšem když ta možnost není, tak mám sice černé svědomí, ale vynahradím si to cvičením jindy navíc. 5. Dříve jsem jen občas jedla brokolici a teď už ji dávám skoro do všeho. Také ryby jím častěji než předtím.

ČEHO SE ANNA NERADA VZDALA

Ne že bych měla vyloženě ráda smažené věci, ale nebránila jsem se jim. Nyní mi vůbec nechybí smažené potraviny a ani uzeninu, kterou jsem dříve občas jedla, nevyhledávám. Takže projít se po Václavském náměstí je pro mě spíše trest než potěšení.

ELIMINACE CELULITIDY

Barbora Malá Stehna: -7 cm 1. Především si uvědomuji lepší fyzičku a, dá-li se to tak říci, i návyk na cvičení. 2. Musím, jinak by to celé nemělo smysl, a myslím, že by mi tento styl i chyběl. Přece jen si člověk za tu dobu zvykne. 3. Určitě, tak např. pokud pospíchám a před sebou mám schody, není problém je vyběhnout bez zadýchání. Ale vlastně si uvědomuji, že spěchám, i když zrovna nemusím. Zřejmě následek lepší kondičky. 4. Samozřejmě se stane, že občas v jídle zhřeším, ale nedá mi to a následující den jím více zeleniny a klasickou přílohu vynechám úplně. A minimálně přidám jedno aerobní cvičení navíc. Tak alespoň zmírním výčitky. Ale jinak si s tím příliš velkou hlavu nedělám. Za těch bezmála šest měsíců jsem se naučila, co si mohu a nemohu v jídle dovolit a jak případné prohřešky kompenzovat tak, aby se to na mé postavě nijak výrazně neprojevilo. 5. Ano, třeba zeleninu. Dříve jsem ji měla ráda obecně, ale převážně jen v létě, kdy venkovní teploty vyžadovaly spíše lehčí stravu, ale teď se na ni těším i v zimě - tepelně ji upravím a pomůže i střídání druhů. Svůj jídelníček jsem si upravila tak, aby jedno jídlo v poměru obsahovalo větší porci netučného masa (např. kuřecí, krůtí, králičí), menší zeleninu (v zimě se mi osvědčila tepelně upravená) a nejmenší na přílohu, pokud je chuť.

BÁŘIN POHYBOVÝ PLÁN VČETNĚ NÁVŠTĚV SALONU

Cvičit chodím 3x za týden, to znamená 2x posilování a 1x aerobní činnost - tzv. skupinový trénink, který trvá 30 min. a dalších 30 min. cvičím na crosstraineru, ale i před každým cvičením se 5 min. rozehřívám na kole a pak následuje strečink. Procedury v salonu mám také 3x týdně. Z toho 40 minut trvá Starvac a následují nohavice, ve kterých ležím půl hodiny. Průměrně strávím v salonu přibližně 1,5-2 hodiny za jednu návštěvu.


Příště: Velké finále všechny tři ženy mají za sebou téměř půl roku tvrdé práce na sobě samé. Poctivě chodí cvičit, do salonu na zeštíhlovací a anticelulitidn í kúry a samozřejmě k lékař ce, která hlídá je jich jídelníček a zdravé hubnutí. V příštím čísle uvidíte, jak se jim jejich pevná vůle vyplatila a jak se po šesti měsících změnily.


Otázka pro:

Andreu Eichingerovou Relax Studio Andreas Luka Všechny tři ženy absolvovaly již téměř šestiměsíční kúry ve vašem salonu. Jaká jsou nyní doporučení, která by měly dodržovat po skončení kúr? Je zapotřebí si uvědomit, že hubnutí je otázka životního stylu. Jestliže klientky chtějí dosažený efekt pouze udržet, doporučuji k nám do salonu docházet tak na 2-3 návštěvy do měsíce. Pokud by chtěly nadále hubnout a bojovat s celulitidou, bylo by zapotřebí v kúrách vydržet ještě déle… V praxi to znamená docházet do salonu minimálně 2x týdně… Jde-li o domácí péči, doporučuji naše speciální lymfatické masážní punčocháče kombinované se skořicovým zábalem. Punčochy stimulují krevní oběh, aktivují působení lymfatického systému a pomocí prostředků proti celulitidě odvádí pozůstalé toxiny z těla. To vše se podílí na úbytku objemu. Efekt tvarování nohy a přesně regulovaný tlak punčochy je zajištěn díky patentované výrobní technologii. —- V DUBNOVÉ DIETĚ SI PŘEČTETE, JAK SE ANIČCE, BÁŘE A JITCE HUBNULO POD DOHLEDEM ODBORNÍKŮ, JAKÉ MĚLY POCITY, ZDA S CELÝM PROJEKTEM MĚLY NĚKDY CHUŤ SKONČIT A CO NA JEJICH VÝSLEDKY ŘÍKÁ OBEZITOLOŽKA, MAJITELKA SALONU, KAM ŽENY CHODILY NA ZEŠTÍHLUJÍCÍ KÚRY, A TAKÉ JEJICH OSOBNÍ TRENÉR.

ODBORNÍCI DIETY

Eva Kupková, World Class manažer skupinových cvičení a školicího systému Schwinn Cycling World Class, www.worldclass.cz

MUDr. Petra Šrámková, obezitoložka Centra pro léčbu obezity Klinického centra Iscare Lighthouse, www.iscare.cz

David Hehejík osobní trenér World Class, člen profesionálního týmu osobních trenérů World Class

26.1.2009 13:27 | Mgr. Jana Chocholáčová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.