ZPĚT

Pravidelnost v jídle je důležitá

Máte nějaký problém a nevíte si s ním rady? Tým špičkových odborníků v DIETĚ vám poradí se cvičením, jídelníčkem i hubnutím.

Ptali jsme se: Věry Králové, nutriční terapeutky www.flora.cz// „Mám velmi náročnou práci a nestíhám přes den pravidelně jíst. Nedostatek energie si pak kompenzuji především pojídáním sušenek, čokolády apod. Jediné „pořádné“ a zdravé jídlo mám večer (salát s kuřecím masem, dušenou zeleninu se sýrem apod.). I když při tomto způsobu stravování nepřibírám, vím, že to není ideální. Existuje způsob, jak jíst zdravě i při nedostatku času?“ IVANA Odpověď: Málo času může být opravdu problém pro pravidelné stravování. I tak je ale důležité najít způsob, jak se stravovat pravidelně (tedy tak, aby interval mezi jídly byl asi 3 hodiny). Jedna z možností je připravit si jídlo doma a do práce si ho přinést. Může to být nakrájené ovoce nebo zelenina, obložené celozrnné pečivo, jogurt. Jestliže si nestíháte dojít na oběd, zase můžete mít připravené jídlo z domova a v práci si je ohřát. Nemáte-li tuto možnost, volte variantu „studenou“, např. těstoviny s tuňákem a zeleninou apod. Pravidelnost v jídle je opravdu důležitá. Sušenky a čokoládu si na chuť dát můžete, neměly by však tvořit podstatnou část jídelníčku. Sušenky vybírejte celozrnné a čokoládu kvalitní, s vysokým obsahem kakaa. Večeře může zůstat tak, jak ji popisujete. Budete-li se chtít poradit podrobněji, můžete využít poradenství nutričních terapeutů na bezplatné lince Flory 800 175 324, která je v provozu každý všední den od 9 do 17 hodin. Tip: Nedaří se vám v práci jíst zdravě? Dělejte si obědy a svačiny s sebou. Budete mít jistotu, že je jídlo v pořádku a přinutí vás to jíst pravidelně. —- PTEJTE SE: Pokud máte nějaké dotazy, na které byste rádi znali odpověď, napište nám, my se za vás zeptáme. dieta@mf.cz

27.1.2009 14:29 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.