ZPĚT

Váhy už se nebojím: Kateřina, finanční manažerka

Kateřina nabírala kila postupně celé dětství i dospívání. Neměla váhu, a proto si ani neuvědomovala, že se její postava stále víc a víc zakulacuje. Jaké bylo její překvapení, když si jednoho dne stoupla na váhu a ta ukázala trojciferné číslo.

ZÁSLUHA RODIČŮ

Není výjimkou, že hubené děti se díky přehnané péči rodičů a vykrmování babičkami musejí v dospělosti potýkat s obezitou. Stejně tomu bylo i u Kateřiny. Narodila se jako nedonošené dítě s porodní váhou necelých dvou kilogramů. Brzy ale vše dohnala… „Ten den jsem se u kamarádky zvážila (doma jsem raději váhu neměla), a ručička ukázala 105 kg! Zhrozila jsem se, kam až jsem to dopracovala. Dostala jsem na sebe zlost. Už mě nebavily věčné poznámky okolí nebo jen pohled ostatních lidí. Navíc jsem měla i problém s vysokým cholesterolem, který bylo nutné snížit.“

1. KROK

„Různé diety jsem zkoušela už na ZŠ, kdy jsem vždy něco zhubla, ale jojo efekt zafungoval, a já přibrala víc, než jsem shodila. Na internátu se mé hubnoucí úsilí změnilo téměř v posedlost. S kamarádkami jsme si prošly etapou tukožroutské polévky a dalších rychlodiet. Bylo období, kdy jsem se hlídala a hubla, a naopak byl čas, kdy jsem se přejídala a tloustla.“

2. KROK

„Po střední škole jsem začala žít s přítelem. On je sportovní typ, takže kolo, lyže, tenis jsou u něho na denním pořádku. I když jsem občas sportovala s ním, věděla jsem, že by si přál, abych zhubla. Někdy mě neušetřil poznámek typu: ‚Podívej se, jak vypadáš, měla bys se sebou něco dělat.‘ Nikdy mě to ale ‚nenakoplo‘ tak jako v loňském roce, kdy mi známá dala kalorické tabulky a doporučené porce potravin.“

3. KROK

„Pročetla jsem všechny již zmiňované brožurky, knížky o zdravém životním stylu, začala jsem počítat kalorie a každou neděli jezdila ke kamarádce a vážila se. Přidala jsem aerobik a spinning. Partner byl nadšený a v mém úsilí mě podporoval. Zprvu šla kila dolů poměrně rychle, asi 1,5–2 kg týdně, pak to šlo čím dál tím pomaleji. Pila jsem zhruba 3 litry neperlivé vody denně a různé čisticí a zelené čaje. Byla jsem opravdu přesvědčená, že už chci něco dokázat a že to také zvládnu.“

4. KROK

„Jak šla kila dolů, musela jsem kompletně vyměnit šatník. Vím, že nikdy nebudu mít míry modelky, ale moje konfekční velikost se snížila z původních 48 na velikost 40. Byla jsem šťastná, že si mohu konečně koupit to, co jsem nikdy dřív nosit nemohla. Velkou oporou pro mne byly i kamarádky, které mě všemožně podporovaly.“

5. KROK

„Dnes vážím 69 kg, ráda bych zhubla ještě na 65 kg a váhu si udržovala. Sportování mě baví a chodím pravidelně na aerobik, spinning a také do bazénu. V jídle občas zlobím a dám si něco sladkého, ale pak to musím vykompenzovat a trochu se omezit. Vím, že se již budu muset celý život hlídat a nemohu si dopřávat cokoli bez omezení. Jsem typ, kterému stačí málo, a hned přibere. Je to můj celoživotní boj a budu muset bojovat nadále, ale stojí to za to.

JÍDELNÍČEK

„Přes týden chodím v práci na obědy do restaurace zdravé výživy, kde jsem si oblíbila jídla s tofu, šmakounem, kuskusem, robi a sójovým masem atd. Doma se snažíme s přítelem vařit také zdravě. Nejvíce jíme kuřecí maso, ryby, těstoviny, rýži, mléčné výrobky a velké množství zeleniny a ovoce. Když chci odlehčený den, začínám ráno celozrnnými lupínky s jogurtem či mlékem a jedním kouskem ovoce. Svačím ovoce a k obědu si dám kuřecí maso opečené na jedné lžíci olivového oleje, rýži a zeleninovou oblohu. Odpoledne jogurt nebo něco jiného lehkého. Večeřím nejlépe už jen zeleninové saláty (např. s nakrájeným sýrem tofu nebo cottage).“ INFO
Také se vám podařilo zhubnout? Pokud se rozhodnete podělit se s námi i dalšími čtenářkami o svoje zážitky a hlavně způsob, jak jste dosáhly vysněné postavy, napište nám a my se s vámi spojíme: dieta@mf.cz. Kateřině za její odvahu, ale také skvělou motivaci pro ostatní, posíláme malý dárek.


Krejčovství Katerina Záhorová, make-up: Jitka Hrubá, www.yourimage.cz, oblečení a obuv zapůjčily značky Esprit, Humanic, H&M,

30.6.2008 22:12 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.