FITweb

Reklama

ZPĚT

Vyhrála jsem nad anorexií

Cesta k vysněné postavě bývá mnohdy složitá a dlouhá, v případě nely dokonce nebezpečná. Touhu po štíhlosti dohnala do extrému a hazardovala se svým zdravím, jen aby měla o pár kilo méně.

Nela, 19 let, studentka

Váha mi vadila

„I když jsem nikdy nebyla vyloženě tlustá, díky malé postavě na mně bylo každé kilo navíc hned vidět. Doma jíme zdravě, ale pravidelné návštěvy u babičky nezůstaly bez následků. V 16 letech jsem měla při výšce 157 cm 54 kg – pro někoho ideální váha, pro mne ale katastrofální číslo. Vedle dětských postav spolužaček jsem si připadala strašně tlustá. Navíc se se mnou rozešel přítel a já si namluvila, že to bylo kvůli mé váze.“

ZA OVOCE SPORT

„Ze dne na den jsem se rozhodla, že s tím musím něco dělat. Zpočátku jsem hubla zdravě a rodiče mne podporovali. Jedla jsem hlavně ovoce, bílé jogurty a sportovala, pak se mi to ale vymklo z ruky. Kvůli čtyřem meruňkám jsem strávila odpoledne na bruslích, na jídlo jsem pohlížela pohrdavě a s nechutí.“

STRACH Z KIL

„Nejdříve jsem si stanovila zhubnout o 1 kg za týden. To se mi podařilo. Pak jsem se ale začala bát, že kila zase naberu zpět, a pro jistotu jsem přestala jíst skoro úplně. Několik dnů jsem dokázala být jen na ovoci a jogurtech. To šla kila dolů ještě rychleji. Spolu s mou postavou jsem se ale měnila i já – byla jsem čím dál více unavená, nikam se mi nechtělo chodit a pořád jsem trpěla špatnou náladou.“

POMOHL KAMARÁD

„Časem jsem se dopracovala až na 40 kg. Úplně se mi vytratila menstruace, ale já stále všem tvrdila, že jsem v pořádku. Vzpamatovala jsem se až po půlroce, kdy mi jeden kamarád řekl, že vychrtlé holky už dávno nejsou v módě a kluci netouží po vyčnívajících kostech. Pár slov, která mi ale možná zachránila i život.“

POMOHL MI SPORT

„Věděla jsem, že musím přibrat, ale chtěla jsem nabrat kila zdravě a především ve svalech. Začala jsem tedy cvičit v posilovně pod dohledem trenéra, který mi také pomohl s jídelníčkem. Dnes je pro mne cvičení největším koníčkem, kterému věnuji téměř veškerý volný čas. Kromě posilovny jezdím také ráda na inline bruslích a když je čas, tak chodím na dlouhé procházky.“

TEĎ SE LÍBÍM

„Nyní, co jsem konečně našla sama sebe a životní styl, který mi vyhovuje, se nestačím divit, jaký zájem o mne muži projevují. Předtím jsem si nevěřila a uzavírala se do sebe, dnes musím nápadníky odhánět. Dokonce se mi už i stalo, že při projížďce na kolečkových bruslích vedle mne zpomalilo auto s mladými kluky a snažili se se mnou za jízdy bavit. A takových případů je víc.“

JÍM POŘÁD

„Nechci už nikdy sklouznout zpět k anorexii, a proto jím minimálně 7–8x denně. Sice jen malé porce, ale zato pravidelně. Můj jídelníček je založen především na kvalitních bílkovinách ve formě vaječných bílků, libového masa a ryb. K tomu jím hodně těstovin, rýže a občas si dám hrst dýňových nebo slunečnicových semínek, protože vím, že i tuky jsou důležité. Samozřejmě, že občas „ulítnu“. Vím ale, že druhý den to vycvičím, a netrápím se.“

SALÁTY PRO LINII

„Můj oblíbený recept je jednoduchý, a přitom neuvěřitelně dobrý. Stačí 1/2 čínského zelí, trošku červeného zelí, na kostičky nakrájená okurka a sterilovaná kukuřice. Vše promícháme se sýrem cottage a mírně posolíme. Salát je hotový za pár minut a můžete si ho připravit i do zásoby.“


Také se vám podařilo zhubnout? Pokud se rozhodnete podělit se s námi i dalšími čtenářkami o svoje zážitky a hlavně o způsob, jak jste dosáhly vysněné postavy, napište nám a my se s vámi spojíme: dieta@mf.cz. Kateřině za její odvahu, ale také skvělou motivaci pro ostatní, posíláme malý dárek.

make-up: Jitka Hrubá, oblečení zapůjčila značka Esprit

2.8.2008 9:19 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.