ZPĚT

Zbavte se vánočních kil podle hvězd

Máte pocit, že se každý snědený kousek vánočního cukroví či smaženého kapra proměnil v tukové zásoby, které teď musíte nosit na svém těle jako nepříjemnou připomínku vánočního hodování? Než zahájíte nekompromisní hladovku, inspirujte se tím, jak hubnou nejkrásnější ženy světa!

Eva Mendes

Posiluje s lehkými činkami a nezanedbává ani kardiocvičení. V jídle se totiž nijak zvlášť nekrotí, a tak se musí přebytečných tukových polštářků zbavovat pohybem. Je proslulá tím, že nevlastní váhu a svou linii sleduje podle toho, jak se vejde či nevejde do oblečení. „Moje váha se běžně snižuje nebo zvyšuje o dvě či tři kila, což ve mně nevzbuzuje žádné obavy.“ Má doma džíny tří velikostí a vůbec nejlépe a nejženštěji si připadá v té největší. Jakmile ale začíná mít problémy s dopnutím těch největších džínů, nastává čas na hubnutí. Tehdy volí nízkotučné bílkoviny, zdravé tuky a sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Jednou týdně si dovolí hřešit.


Inspirujte se: Nepodléhejte slepě diktátu váhy a při rozhodování o tom, kolik jste přibrali, se spolehněte spíš na to, jak dopnete či nedopnete loňské oblečení. Když zjistíte, že se objevilo nějaké to deko navíc, udržte si stejně jako Eva Mendes pozitivní vztah ke svému tělu a mějte jako ona na paměti, že mírné kolísání váhy je zcela v normálu.


Sarah Jessica Parker

„Místo toho, abych si zastavila taxík, chodím všude pěšky,“ prozrazuje, čím nahrazuje cvičení v posilovně, ze kterého má fobii. Ignoruje také výtahy a ráda si kvůli fyzičce vyběhne několik pater. Když už náhodou zabloudí do tělocvičny, je to určitě kvůli pilates. Její náročná práce ji nutí často jíst v restauracích. Nenechá se ale svést k přejídání a na talíř si nakládá vždy jen menší porce s převahou bílkovin. Celý večer popíjí jeden drink, protože dobře ví, že alkohol je nabitý kaloriemi. Často svůj jídelníček upravuje podle zónové diety, která se snaží udržovat vyvážený poměr mezi tuky, bílkovinami a sacharidy (pokud možno těmi, které mají nízký glykemický index). Tato rozumná dieta jí umožňuje hlídat si svou linii.


Inspirujte se: Nemáte-li čas znásobit své sportovní aktivity, běhejte v každé volné chvilce do schodů a ráno „zapomeňte“ auto v garáži. Co se jídla týče, snažte se dodržet poměr procent mezi sacharidy, tuky a bílkovinami v následujícím rozmezí - 40 : 30 : 30. Ušetříte si zbytečné hladovění a budete si jistá, že vám nechybí žádné důležité živiny.


Uma Thurman

Tato bývalá veganka se čas od času po dobu pár týdnů drží makrobiotické stravy, která je založena na vysokém příjmu luštěnin, obilovin, zeleniny a mořských řas. Superzdravá obobí střídá s běžným jídelníčkem, do kterého občas vpustí i své oblíbené italské těstoviny, čokoládové chipsy a další kalorické laskominy. Denně si k jídlu dopřeje trochu červeného vína a odpoledne se prolévá bílým čajem, který ji dobíjí antioxidanty. Co se pohybu týče, snaží se co nejvíc sportovat na čerstvém vzduchu. V létě se prohání na koni, zatímco v zimě se naplno věnuje zimním radovánkám - lyžování a snowboardingu. Před účinkováním v akčním filmu Kill Bill shodila 25 kilogramů díky stretchingu a joggingu. Každý den doma dělala hodinu výkopy a mimo jiné se také intenzivně věnovala bojovým uměním.


Inspirujte se: Makrobiotická strava je v delším časovém horizontu náročná na přípravu, ale čtrnáctidenní povánoční kúra pročistí váš organismus a pomůže vám objevit nové zdravé potraviny. Nezapomínejte ani na pohyb a sportujte na na zdravém vzduchu. Spojte příjemné s užitečným a opakovaně vyrazte na prodloužený víkend na hory.


Sandra Bullock

Přiznává, že byla kdysi závislá na rychlém občerstvení, což jí často činilo problémy s váhou.
Podléhala takzvanému jojo efektu. „Stěžovala jsem si na to, jak jsem tlustá, začala jsem držet dietu, a pak jsem si zase stěžovala na to, že se musím omezovat v jídle. Byl to začarovaný kruh,“ popisuje své někdejší stravovací návyky. Dnes jí zdravě a z pizzy a koly přesedlala na drůbeží maso a zeleninové saláty. Tento vzorný jídelníček jednou týdně přeruší na jeden den, během kterého si dopřává cokoli, na co má chuť. Všechno pak vypotí v tělocvičně, dělá totiž úctyhodné množství sportů, kickboxem počínaje a pilates konče. Když je hezké počasí, neváhá nasednout na kolo.


Inspirujte se: Během svátků jste si užili smažených a tučných jídel více než do sytosti. Proto se řiďte zlatým pravidlem Sandry Bullock ignorovat rychlé občerstvovny alespoň dva měsíce po svátcích. Následujte ji také v množství sportovních aktivit, docílíte tak toho, že posílíte rovnoměrně všechny svalové skupiny.

21.1.2010 9:39 | aktualizováno 21.1.2010 10:16 | Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.