FITweb

ZPĚT

Zimní detox: 5 tipů, jak pročistit organismus

Málokdo z nás má v zimě dobré nálady na rozdávání. Vyčerpání, nemoci, psychicky náročné situace – to vše v kombinaci s krátkým dnem a dlouhou nocí působí na náš organismus. Pojďte se podívat, jak můžete snadno dobít baterky a zimu přečkat s úsměvem.

1. Upravte jídelníček

Strava, kterou denně přijímáte, opravdu hraje hlavní roli v tom, jak se celý rok cítíte. Zanedbáváte vaše tělo? Vrátí vám to zpět v podobě únavy a podrážděnosti. A co je tedy pro organismus v zimě dobré? K superpotravinám jednoznačně patří zázvor, med, horká ovesná kaše nebo obyčejné kyselé zelí. To vše vám dodá energii a potřebné vitaminy. Naopak se vyhněte mléčným výrobkům a exotickému ovoci, které není pro našince přirozené.

2. Pocení léčí

Pokud se cítíte unavení a ani nálada není nejlepší, zkuste se pořádně zapotit – ideálně při sportu. Vydávané teplo stimuluje potní žlázy. Ty dostanou ven škodlivé látky, které se v organismu nahromadily. Během pohybové aktivity navíc tělo vyplavuje endorfiny, známé také jako hormony štěstí. Pokud ale nejste sportovec tělem i duší, pomůže třeba infrasauna nebo tradiční finská sauna. Garantujeme vám, že tam se zapotíte také.

3. Detoxikujte v domácí sauně

Saunování patří mezi starobylé rituály, které vás pohladí na těle i na duši. Co je ale nejdůležitější – důkladně čistí vaši kůži. Společně s potem se vyplavují nebezpečné karcinogenní látky jako olovo, nikl nebo kadmium. Příjemným bonusem je také zlepšení stavu pokožky. Pleť bude jemná a pružná. Navíc můžete zamávat otravné celulitidě. Že vás nebaví potkávat se ve veřejné sauně s dalšími lidmi? Tento problém vyřeší domácí sauna. Její instalace je jednoduchá a sauna se vejde i do malých bytů.

4. Infrasauna jako moderní řešení

Zakázal vám lékař klasické saunování? Začněte navštěvovat infrasaunu. Relaxovat v ní mohou astmatici, kardiaci i lidé, kteří mají problémy s krevním tlakem. Infrasauna totiž nezatěžuje organismus příliš vysokými teplotami a pro dokonalý požitek nemusíte ani chladit tělo ve studené vodě.

5. Otužování jako cesta k odolnosti

Pokud chcete nejen očistit tělo, ale zároveň se také obrnit proti nemocem, zkuste otužování – třeba doma ve sprše. Abyste si neublížili, je důležité začít postupně. Nejprve používejte vlažnou vodu a každý den pár stupňů uberte. Nepřehánějte to ani s délkou sprchování. V zimě bohatě postačí 3 minuty. Důležité je se při otužování pohybovat a nenamočit si hlavu. Nakonec se ihned důkladně osušte. Tenhle rituál vás určitě probudí jako máloco jiného.

Který z tipů se vám zamlouvá nejvíce? Ať už vyzkoušíte sport, saunování, zdravější jídelníček nebo otužování, jedno je jisté. Vaše tělo vám poděkuje.

25.12.2018 11:08 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.