FITweb

Reklama

ZPĚT

Seznamte se! aneb Vše o porotě soutěže Hubneme do plavek

Porotu 11. ročníku soutěže hubneme do plavek letos tvoří trenérka Petra Munduchová, patronka soutěže Simona Krainová, výživový specialista Petr Havlíček a šefredaktorka Diety Petra Lamschová. Co všechno na sebe prozradili? A museli někdy hubnout do plavek?

Proč jste se rozhodli stát porotci a patrony soutěže Hubneme do plavek?

PETRA MUNDUCHOVÁ: Nabídka přišla od Péti Lamschové, kterou v současné době trénuji, a protože Zuzka Bičíková, která tuto roli měla přede mnou, je maximálně zaměstnaná svým synkem Honzíkem, nabídku jsem neodmítla. Je to krásná příležitost přidat ruku k dílu a pomoci tak někomu udělat ten správný krok ke spokojenějšímu a kvalitnějšímu životu. Ten pocit, když vidíte někoho šťastným a můžete se na tom podílet, je pro mě k nezaplacení.

SIMONA: Ráda přijímám nové výzvy a miluji práci s lidmi, takže jsem ráda, že můžu inspirovat a motivovat soutěžící a čtenáře v tom, aby ve svém životě něco zásadního změnili a přehodnotili svůj dosavadní způsob života.

PETR: Pozice porotce je jen třešnička na dortu. Pro mě je na tomto projektu důležitá moje práce a práce mých odborných kolegů. Je to totiž radost spolupracovat s motivovanými účastníky. Že by tedy šlo o uspokojení z práce? A co této soutěži můžu dát? Více než dvacet let zkušeností.

PETRA LAMSCHOVÁ: Protože si myslím, že je dobře, když můžete lidem ukázat, že zdravý životní styl je fajn, a že nejde o žádné galeje, i když člověk musí přidat ruku k dílu. A taky proto, že jsem ráda součástí tak skvělé party, která se letos sešla – tedy s Petrem spolupracujeme už asi devět let, takže ten je už taková naše stálice.

Do party jsme letos poprvé vzali mou trenérku Petru Munduchovou, která umí lidi skvěle nadchnout ke cvičení a doplnila nás Simona Krainová, která je patronkou 11. ročníku a už teď se do všeho pustila s velkým nadšením a vervou.

Museli jste někdy hubnout do plavek?

PETRA M.: Do svých pětadvaceti jsem váhu neřešila, ani nebyl důvod. Je to částečně dáno geneticky, ale věřím, že kdyby mě rodiče odmala nevedli ke sportu a já v dětství netrávila volný čas běháním v přírodě a lezením po stromech, tak svoji postavu řeším dneska mnohem víc. Baví mě jíst zdravě a kvalitně, což je i z toho důvodu, že můj žaludek je vybíravý a hned se ozve, když se mu něco nelíbí.

SIMONA: Ano, samozřejmě. Moje práce to vyžaduje a mé tělo mě živí, takže je to moje každodenní starost vypadat dobře i v plavkách. Také klienti to vyžadují a okolí to ode mě očekává.

PETR: Do plavek jsem nikdy nehubl. Ne proto, že bych snad někdy nepotřeboval shodit nějaké to kilo, ale především proto, že hubnout jen pod touto záminkou pro mě nemá smysl. Pokud už se rozhodnu odhodit pár přebytečných kilogramů, existuje mnoho důležitějších důvodů. Není to přece jen o váze a vzhledu. Co třeba zdraví a psychika?

PETRA L.: No, postavu modelky jsem nikdy neměla a mít nebudu, ale abych hubla do plavek?

Co pro vás znamená slovo dieta?

PETRA M.: Prvně mě napadne časopis a s tím spojená Péťa Lamschová, což je samozřejmě to pozitivnější. Jinak slovo dieta nemám moc ráda, vyvolává ve mně pocit stresu a nucení se do něčeho. Jsem spíš zastáncem zdravého životního stylu a přemýšlení o tom, co jíme a jak se hýbeme.

SIMONA: Určitě dobrý časopis, kde je spousta zajímavých tipů, jak se správně a dobře stravovat. Dieta jako taková mi ale nic neříká. Přináší totiž zbytečný jojo efekt. Všechno je to spíš o všeobecných pravidlech dobrého stravování, která by se měla dodržovat.

PETR: Je velmi podstatný rozdíl mezi slovem dieta a Dieta. Dieta s velkým D pod vedením Petry Lamschové je velmi atraktivní a zajímavý časopis, zabývající se především wellness životním stylem. Ovšem pokud mluvíme o slově dieta s malým d, pak v mém vnímání jde o speciálně upravenou stravu pro nemocného člověka, který potřebuje zásadním způsobem zasáhnout do své výživy. Ale pokud máte na mysli nějakou „zaručenou dietu“ pro redukci, pak dostávám ve většině případů osypky…

PETRA L.: Díky svojí práci se v nich už docela vyznám. Ale jediná důležitá je pro mě ta s velkým D. Ta mě baví, dělá mi radost a pevně doufám, že i jejím čtenářům. Ona totiž nepřikazuje, neomezuje, ale spíš radí a dodává potřebné informace, sílu a kuráž. A o to nám v redakci jde.

Všichni máte rádi zdravý životní styl. Kdybyste mohli doporučit nějaké zdravé jídlo, co by to bylo

PETRA M.: Napadá mě toho spousta, já totiž jídlo miluju, ale to zdravé, dobré a kvalitní! Z vlastní zkušenosti vím, že téměř každé jídlo může být zdravé, pokud je správně upravené a je ze správných surovin. Velkou inspiraci jsem získala od Petry Bártové (sexymamas.cz), což je naše dvorní kuchařka na aktivních víkendech s Vnímej své tělo.

SIMONA: Určitě smoothie, které si občas dávám místo snídaně. Skvěle vám nastartuje den a zároveň vás zasytí. Vyzkoušejte třeba kombinaci pomeranč, ananas, grep, zázvor a máta.

PETR: Na světě existuje nepřeberné množství kuchyní a tím i různých chutí. Je pro mě tedy velmi těžké vybrat jedno zdravé jídlo. Obecně miluji středomořskou a hlavně italskou kuchyni. Ale není to jen o chutích. Neméně důležité je i prostředí, klid a příjemná společnost. To vám pak chutná i gothaj s chlebem.

PETRA L.: Tak jednu odpověď mi vzala Petra a druhou Simona, ale možná bych mohla doporučit chia semínka nebo kustovnici čínskou neboli goji. Oba tipy patří do skupiny superfoods, jsou bohaté na vitaminy, minerály a můžete je přidat téměř do každého jídla – chia semínka třeba do smoothie a goji do kaše.

Jaký sport vás baví?

PETRA M.: Pohyb je pro mě neodmyslitelnou součástí života. V dětství jsem byla nadšená do gymnastiky, později do atletiky a jako náctiletou mě strhnul volejbal. V současné době více vnímám své tělo a naslouchám jeho potřebám. Během týdne se snažím vystřídat více pohybových aktivit, jako je jóga, běh či funkční trénink. Nejlépe pak „vypnu hlavu“ u beachvolejbalu, zvlášť když se sejde fajn parta lidí.

SIMONA: Obecně mě sport příliš nebaví, ale když se potřebuji dostat do formy, tak u mě vede jóga, běh a plavání. Do sportu se musím trochu nutit, ale ten výsledek pak stojí za to. Neznám nic lepšího, než když po hodině běhu na páse cítíte endorfiny štěstí, adrenalin v krvi a příjemnou bolest nohou z dobře odvedené práce.

PETR: Ke sportu jsem nemíval vždycky kladný vztah. Nikdy jsem k němu nebyl veden, takže jsem si ho coby rozvoj kondice, koordinace, tvořivosti a psychiky oblíbil až takřka v dospělosti. Dneska mám rád cyklistiku, protože si u ní odpočinu. A pokud se chci opravdu zničit a přijít na jiné myšlenky, chodím si zaboxovat. Sport je pro mě důležitý především jako prevence zdravotních onemocnění spojených s negativním životním stylem, jako je například práce u počítače a sedavé zaměstnání. Sport je pro mě i přirozený kompenzátor stresu a život bez něj už si nedovedu představit.

PETRA L.: Od dětství mě bavilo plavání, a to mi v podstatě vydrželo do dneška. Jinak jsem se většinou musela ke sportu nutit, tedy k tomu aktivnímu. Až přišla trenérka Zuzka Bičíková a po ní převzala štafetu Péťa. S nimi už cvičím dva roky alespoň jednou týdně. K tomu jsem od loňského března přidala nejprve chůzi a od léta pak i běh. A to je teď už pro mě droga, takže když běhat nebo cvičit nemůžu, jsem jako na trní.

Umíte si udělat tzv. volný den, kdy je dovoleno všechno – lenošit i hřešit?

PETRA M.: Protože se snažím svému tělu naslouchat, což se mi vždycky nejvíc vyplatilo, tak zase tolik nehřeším. Ale co si občas nemůžu odpustit, je caffé latte nebo cappuccino, i když vím, že to mému tělu nedělá dobře. Lenošení si občas naordinuju povinně, neboť během týdne mám pohybu spoustu, takže se vlastně těším, když si jeden den „dám nohy nahoru“, a to buď u hezkého filmu, nebo s pastelkami v ruce.

SIMONA: Kdo by takový den neznal? Můj volný den začíná dlouhým spánkem, dobrou snídaní v kavárně, pak si zajdeme s manželem na thajskou masáž do Mantry, nebo si dáme doma saunu. Potom si zajdeme na dobrou třeba italskou večeři a zbytek večera už jen lenošíme na gauči u dobrého filmu se sklenkou vína.

PETR: Každý má svoji vlastní představu volného dne. Osobně ho nemám spojený jen s jídlem. Jde i o čas strávený s rodinou bez stresu a pracovního vytížení. Samozřejmě i co se týče jídla, občas hřeším. Pokud přede mě položíte kvalitní uheráček, čabajku nebo jiný druh výrazné uzeniny, můžete se s ní předem rozloučit.

PETRA L.: Volný den je pro mě den, kdy nic nemusím, a tak dělám jen to, na co mám chuť. Někdy zůstanu celý den v pyžamu, jindy ho prochodím po výletech. Záleží na náladě, energii i počasí. Prostě tělo si řekne a já mu ráda naslouchám. A čím hřeším? Občas si dopřeju kousek čokolády.

A jaký je váš vzkaz našim soutěžícím?

PETRA M.: Hledejte pozitiva místo negativ. S pozitivním myšlením jde rozhodně všechno lépe. Každopádně všem soutěžícím držím palce a budu se snažit jim být maximální oporou k dosažení jejich cílů.

SIMONA: Štěstí není o dietě, ale o hlavě, proto si srovnejte priority, obklopte se lidmi, kteří vás dělají šťastnými, a dělejte v životě to, co vás opravdu baví. Jsem ráda, že vám s tou změnou můžu pomoci, motivovat vás a inspirovat. A všem, kteří se pro změnu v životě rozhodnou, držím palce.

PETR: Nedržte blbé diety. Zamyslete se nad tím, co vlastně v životě chcete, co vás naplňuje i co vás štve, a zda jste spokojení a šťastní. Také se zeptejte sami sebe, zda máte nejen fungující vztahy, ale i to, jestli máte kladný vztah sami k sobě. Ale udělejte to opravdu, nejen povrchně. Možná pak přijdete i na to, proč se vám vždycky podaří zhubnout, ale často si svoji vysněnou postavu neudržíte. Nikdy není pozdě se svým životem něco udělat. Společnými silami to určitě zvládneme.

PETRA L.: Chcete mít hezkou postavu, cítit se fajn, být plní energie, usmívat se a hlavně si život naplno užívat? Pak zapomeňte na všechny zázračné pilulky a srovnejte si, co v životě opravdu chcete. Protože pokud vy sami budete chtít, pak to půjde, a my vám v tom třeba budeme nápomocni.


Více se dozvíte na stránkách soutěže Hubneme do plavek


Článek vyšel v časopise Dieta 02/2016.

31.3.2016 6:56 | Petra Lamschová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.