FITweb

ZPĚT

Seznamte se s FitnessBerry

Máte rádi ve cvičení změnu, nápady, inspiraci? Chcete cvičit také doma? Pak vás bude jistě zajímat horká novinka FitnessBerry, která si získá nejednoho sportovního nadšence.

FitnessBerry je cvičební pomůcka, která se svým využitím asi nejvíce blíží gymnastickému míči. Oproti němu má však mnoho předností. „Míč i Berry jsou cvičební pomůcky labilního charakteru, ale Berry vždy pouze v jednom směru – ať už pravolevém, nebo předozadním. Navíc zde chybí pružicí složka ve svislém směru. Nemůžete se odkutálet jako na míči, a proto je bezpečnější pro osoby se zhoršenou motorikou nebo ty, kdo mají problém s rovnováhou. Cviky lze sice provádět obdobné jako na balonu, Berry ale navíc umožňuje cvičení ve vzporu klečmo – na všech čtyřech, což na míči nejde,“ říká fyzioterapeutka Ilona Slavíčková.

Domů i do kanceláře

Díky jeho tvaru na Berry procvičíte celé tělo. Můžete posilovat, zkoušet prvky z aerobiku, kalanetiky nebo pilates. Ale setkáte se s ním i mimo fitness centra. Často si jej ti, které zaujalo, pořizují domů a využívá se také v rehabilitaci či při těhotenském a poporodním cvičení. Podle typu cviků na něm lze skvěle posilovat a procvičovat jednotlivé části těla, a to jak u zdravých osob, tak – jak už jsme se zmínili – i v případě rehabilitační péče. „Vzhledem k designu se Berry hodí také jako součást pracovních prostor a bytů, protože vůbec nevzbuzuje pocit, že jde o cvičební pomůcku.

Tvarování hýždí? Žádný problém. Chce to jen pár minut denně.

V pohodě poslouží ke krátkému procvičení těla v rámci prevence bolavých zad v průběhu pracovního dne. Stačí jej jen otočit na labilní stranu a začít. Stupeň náročnosti si při domácím cvičení bez trenéra samozřejmě musí každý zvolit individuálně, s ohledem na svou kondici a potřebu,“ doporučuje paní Slavíčková.

Vytvarujte si postavu

Když už jsme u náročnosti, stejně jako u kteréhokoli jiného cvičení i na Berry je dobré ji při pravidelném cvičení postupně navyšovat. Samozřejmě – pokud si necháte vytvořit tréninkový plán na protahování zkrácených svalů, posilování svalových skupin s tendencí k ochabování a budete cvičit po dobu alespoň tří měsíců, začne se tvarovat i postava. Navíc se díky již zmiňované labilitě Berry procvičí skupiny hlubokých zádových svalů, které se samostatně procvičují jen velmi obtížně. „Na Berry skutečně procvičíte celé tělo, ale nejvíce zabírají svaly ve středu těla,“ říká Ilona Slavíčková. „Z trupových svalů jsou to přímé i šikmé břišní svaly a hlavně (při správném provádění) příčný sval břišní, který má důležitou roli pro správné držení bederní páteře. Dále jsou to již zmiňované skupiny hlubokých zádových svalů, ale také všechny vzpřimovače trupu a velké skupiny zádových svalů. Můžou se posilovat svaly ramenního pletence i horních končetin, stejně tak hýžďové svaly a svaly dolních končetin,“ dodává fyzioterapeutka.

Posilování zádových svalů pro vás bude hračka!

Praktický obojživelník

O Berry lze s trochou nadsázky říct, že jde o obojživelníka schopného života nasuchu i ve vodě. Pro letní dovolenou či cvičení v bazénu je určena totiž speciální verze FitnessBerry s voděodolným materiálem. Klasickou verzi tvoří umělá kůže s protiskluzovými vlastnostmi a vysokou odolností proti oděru a je opatřena krytým zipem – v případě nutnosti tak jednoduše obal sejmete, vyperete či vyměníte. To oceníte především v případě, že na Berry budou cvičit děti. A buďte si jisti, že je Berry zaujme od první chvíle, co ho uvidí. „Maminky můžou začít cvičit již s kojenci, děti obecně mají totiž rády houpavé pohyby, což jim Berry do sytosti umožňuje. Batolata a menší děti mohou také cvičit, ale pouze pod dohledem dospělé osoby, u nich by mohlo hrozit riziko pádu při nevhodném nekoordinovaném pohybu. Cvičení na Berry ocení stejně tak starší osoby. I nejjednodušší cviky vsedě stimulují mimo jiné nervovou soustavu a zároveň jsou dostatečně bezpečné na samostatné provádění bez dohledu instruktora,“ dodává na závěr fyzioterapeutka Ilona Slavíčková.

Protáhnout se po celém dni v kanceláři? S Berry to jde tak snadno…


Co s FitnessBerry můžete?

» Cíleně tvarovat postavu a zlepšit svou celkovou pohyblivost
» Procvičit páteř
» Posílit zádové a šíjové svalstvo
» Koordinovat pohyby a rovnováhu
» Posilovat svaly břicha, nohou a pánevního dna
» Cvičit s dětmi
» Provádět těhotenské a poporodní cvičení
» Zlepšit držení těla
» Nacvičit správné sezení s odlehčením zádových svalů


O autorovi: Pavla Maříková

24.11.2009 12:16 | aktualizováno 16.12.2009 11:22 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.