FITweb

ZPĚT

Čím méně regenerujeme, tím rychleji stárneme!

Komerční sdělení

Jíme dostatek proteinů? Určitě jste slyšeli o riziku nadměrné konzumace bílkovin. Na druhé straně jsou lidé, kteří jsou díky upravenému příjmu vitální a mnohdy i zhubli. Kde je pravda?

Konzumaci proteinů=bílkovin spojují 2 mýty. Jednak že zatěžují játra a dále, že zabraňují vstřebávání minerálů, což způsobuje osteoporózu. Oba dva jsou přehnané a nejsou podložené žádným seriózním výzkumem.

Proč je protein nezbytný pro ideální funkci organismu?

Protein je kompletně složen z aminokyselin, které přednostně do těla potřebujeme dostat, zajištují totiž stavbu našich svalů, kostí a šlach. Zejména jejich rychlou regeneraci. A čím méně regenerujeme, tím rychleji stárneme! Vzpomeňte si na babičku tvrdící, že jí stačí za celý den pouze bílá káva s houskou. Výživová hodnota nulová, tak není divu, že celý den pospávala. Na rozdíl od ní sportovci a nemusí být zrovna na vrcholové úrovní, stačí 2-3x týdně sportující „hobíci“ si už dnes bez proteinových koktejlů a tyčinek neumí představit jídelníček.

Kolik proteinů vlastně potřebujeme?

Všeobecně platí, že podle věku a zátěže byste měli denně do těla dodat 1 až 2g bílkovin na kilogram hmotnosti. Zlatá střední cesta 1,5g při hmotnosti 70kg je cca 100g za den. V přepočtu na kvalitní maso je to asi 350g a to si přiznejme, to dá málokdo. Samozřejmě proteiny obsahují i další živočišné i rostlinné potraviny, ale s velkým obsahem jich není moc – tvarohy, sýry, vejce, některé luštěniny a obilniny.

Zde zase někteří oponují překyselením žaludku, to ale vzniká nevhodnou kombinaci proteinu s cereáliemi, nadkonzumací cukrů a nemluvě o alkoholu. Dalšími faktory jsou stres a narušené trávení se špatně fungující enzymatickou činností. Takto se mnoho z nás často mylně stává vegetariánem, neboť se domnívá, že maso špatně tráví. Hovězí steak v kombinaci s grilovanou zeleninou je super volba, která žaludek nepřekyselí na rozdíl od hamburgeru v bílé housce. Investujte do sebe a vyměňte průmyslově vyráběné pečivo za kváskový žitný chléb a kravské mléčné výrobky za kozí a ovčí.

Dnes nám moderní výživa nabízí ještě jednu volbu a tou je proteinový nápoj, už dlouho není pravdou, že je jen pro sportovce a je tak nechutný, že vypít ho je nadlidský úkol. K dostání je široký výběr chutí z různých zdrojů (mléko, syrovátka, vejce a třeba i sója pro vegetariány). Jedním nápojem denně doplníte v průměru 25g bílkovin. Výhodou je, že většina je zpracována přírodními vysoce kvalitními formami pro lehkou stravitelnost, takže ho krásně zabudujete bez složitého trávení. Důležité je vybrat si produkt od stabilní firmy nejlépe z EU, která je zárukou použití kvalitních surovin z prověřených zdrojů a dnes v přísných evropských podmínkách i výrobních technologií blížících se farmaceutické výrobě.

Více na www.protein.cool

14.9.2015 6:06 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.